Punainen Risti päivystää alkukesän musiikkitapahtumissa

Punaisen Ristin päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät NRJ-konsertissa Kampin Narinkkatorilla 28.5.2009, YleX Pop -ilmaiskonsertissa Lasipalatsin aukiolla lauantaina 30.5.2009 ja Montturockissa Hyrylän kesäteatterissa Tuusulassa 31.5.2009. Päihdetyön vapaaehtoiset kiertävät konserttialueella keskustelemassa ihmisten kanssa. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita vaan hyvässä hengessä keskustella bilettäjien tarpeiden mukaisesti. Koulutetut vapaaehtoiset tukevat ihmisiä tiedostamaan päihteiden vaikutuksia ja auttavat ehkäisemään päihdehaittoja sekä kannustavat välttämään huumeiden satunnaista kokeilukäyttöä ja tukevat tarvittaessa löytämään sopivia auttavia tahoja. Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Tänäkin vuonna vapaaehtoisia on mukana yli 60 kesätapahtumassa ympäri Suomea. Lisätietoja: Punaisen Ristin päihdetyö: www.punainenristi.fi/paihdetyo Yhteyshenkilö: Päihdetyön suunnittelija Kati Laitila, puh. 040 5895778