Punainen Risti palkitsee Lassila & Tikanojan ja Satu Kurrin Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustuksilla

Punaisen Ristin Kaakkois-Suomen piiri myöntää Lassila & Tikanoja Oyj:lle ja kouvolalaiselle Satu Kurrille Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustukset.

Ympäristönhuoltoon ja kiinteistöjen sekä laitosten tukipalveluihin erikoistunut Lassila & Tikanoja työllistää monia maahan muuttaneita Kouvolassa. Yritys on tukenut maahan muuttaneita töissä ja vaikuttanut positiivisesti monen maahan muuttaneen elämään Kouvolassa. Vaikka alku on voinut olla haastavaa esimerkiksi kielikysymyksissä, se ei ole estänyt yritystä tukemasta maahan muuttaneiden työllistämistä.

Satu Kurri on edistänyt rasisminvastaista toimintaa 20 vuotta, lisännyt yleistä tietoisuutta maahanmuutosta, tukenut ulkomailta Kouvolaan muuttaneita ja ollut valmistelemassa Kouvolan kaupungin maahanmuutto-ohjelmaa. Satu Kurri työskenteli Punaisen Ristin Valkealan vastaanottokeskuksen johtajana vuosina 1990–1994. Tämän jälkeen hän oli töissä Suomen Punaisella Ristillä ja Kouvolan kaupungin maahanmuuttokoordinaattorina. Jäätyään eläkkeelle Kurri on ollut perustamassa Kouvolan monikulttuurinen kohtauspaikka ry:tä ja Saagan kulttuurikeskusta vuonna 2012.

Suomen Punainen Risti myöntää rasisminvastaisella viikolla Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustuksia henkilöille, yhteisöille, työnantajille tai yhdistyksille, joka ovat omassa toiminnassaan rohkeasti ja ennakkoluulottomasti edistäneet yhdenvertaista kohtelua.

Punaisen Ristin Kaakkois-Suomen piirin toiminnanjohtaja Arja Vainio myöntää tunnustukset lauantaina 21.3. klo 10.30 kävelykatu Manskilla. Tunnustukset jaetaan Ei rasismille! -hankkeen Asennematkan konsertin yhteydessä.

Haastattelupyynnöt monikulttuurisuustoiminnan kehittäjä Anna Buzaevalta, p. 040 726 6015, anna.buzaeva@punainenristi.fi