Punainen Risti valmentaa eläkkeelle

Punaisen Ristin uusi Täyttä elämää eläkkeellä –hanke tarjoaa eläkkeelle siirtyville valmennusta, joka tukee lähestyvässä elämänmuutoksessa ja edistää kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hankkeen avaustilaisuus järjestetään Kuopiossa 9.2.

Ikäihmisten määrä lisääntyy ja ikääntyvän väestön osuus työväestöstä kasvaa. Hallituksen esitys työurien pidentämisestä vahvistaa osaltaan tätä kehityskulkua. Ikääntyvien työntekijöiden voimavarat ja eläkkeelle valmentautuminen ovat asioita, joihin kannattaa panostaa niin yksilön kuin työyhteisönkin hyvinvoinnin näkökulmasta.

Täyttä elämää eläkkeellä –valmennuksissa osallistujille tarjotaan työkaluja muutokseen valmistautumiseen, terveyden edistämiseen sekä omien voimavarojen hyödyntämiseen. Lisäksi valmennus tutustuttaa osallistujat vapaaehtoistoimintaan.

Hanke tähtää laajasti kumppanuuksien ja yhteistyöverkostojen kehittämiseen. Yhteistyötä tehdään erityisesti työnantajien sekä muiden järjestöjen ja kuntien kanssa. Hanke kutsuu työnantajat yhteistyöhön tarjoamalla valmennuksia osaksi ikäjohtamista sekä iäkkäämpien työntekijöiden hyvinvoinnin edistämistä. Valmennuksia järjestetään myös yleisövalmennuksina.

Punaisen Ristin Täyttä elämää eläkkeellä -tilaisuus Kuopiossa 9.2.

Eläkeikäisen hyvinvoinnista ja eläkemuutokseen valmentautumisesta tilaisuudessa puhuu eläkevalmentaja Ilari Rantala. Lisäksi Punaisen Ristin vapaaehtoiset kertovat kokemuksistaan vapaaehtoistoiminnassa. Mielen virkistystä tarjoaa Kuplettimummot.

Paikka: Kylpylähotelli Kunnonpaikka, auditorio, Jokiharjuntie 3

Aika: maanantai 9.2.2015 klo 16–18.30

Tilaisuus on suunnattu erityisesti äskettäin eläkkeelle siirtyneille tai lähitulevaisuudessa siirtyville. Ilmoittautumista toivotaan perjantaihin 6.2. mennessä merja.joro@punainenristi.fi tai p. 020 701 2173. Tervetuloa!

Suomen Punaisen Ristin Savo-Karjalan piirin toiminnanjohtaja Kaisu Haataja ja hankkeen projektikoordinaattori Saija Ohtonen-Jones ovat haastateltavissa kylpylähotelli Kunnonpaikassa 9.2. klo 15.00 tai tilaisuuden jälkeen.

Projektikoordinaattori Saija Ohtonen-Jones, puh. 020 701 2174,
saija.ohtonen-jones@punainenristi.fi

Sosiaalitoiminnan suunnittelija Tuija Hänninen, puh. 050 5020773, tuija.hanninen@punainenristi.fi