Punainen Risti valmentaa eläkkeelle jääviä

Punaisen Ristin uusi Täyttä elämää eläkkeellä –hanke tarjoaa eläkkeelle siirtyville valmennusta, joka tukee lähestyvässä elämänmuutoksessa ja edistää kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hankkeen avaustilaisuus järjestetään Mikkelissä 18.3.2015.

Ikäihmisten määrä lisääntyy ja ikääntyvän väestön osuus työväestöstä kasvaa. Hallituksen esitys työurien pidentämisestä vahvistaa osaltaan tätä kehityskulkua. Ikääntyvien työntekijöiden voimavarat ja eläkkeelle valmentautuminen ovat asioita, joihin kannattaa panostaa niin yksilön kuin työyhteisönkin hyvinvoinnin näkökulmasta.

Täyttä elämää eläkkeellä –valmennuksissa osallistujille tarjotaan työkaluja muutokseen valmistautumiseen, terveyden edistämiseen ja omien voimavarojen hyödyntämiseen. Lisäksi valmennus tutustuttaa osallistujat vapaaehtoistoimintaan.

Hanke tähtää laajasti kumppanuuksien ja yhteistyöverkostojen kehittämiseen. Yhteistyötä tehdään erityisesti työnantajien ja muiden järjestöjen sekä kuntien kanssa. Hanke kutsuu työnantajat yhteistyöhön tarjoamalla valmennuksia osaksi ikäjohtamista ja iäkkäämpien työntekijöiden hyvinvoinnin edistämistä. Valmennuksia järjestetään myös yleisövalmennuksina.

Punaisen Ristin Täyttä elämää eläkkeellä -tilaisuus Mikkelissä 18.3.

Tilaisuuden avauspuheenvuoron esittää Itä-Suomen aluehallintoviraston ylijohtaja Elli Aaltonen. Eläkeikäisen hyvinvoinnista ja eläkemuutokseen valmentautumisesta tilaisuudessa puhuu eläkevalmentaja Ilari Rantala. Lisäksi Punaisen Ristin vapaaehtoiset kertovat kokemuksistaan vapaaehtoistoiminnassa. Tilaisuuden päätteeksi on musiikkiesitys.

Paikka: Mikkelin kaupunginkirjaston Mikkeli–sali, Raatihuoneenkatu 6

Aika: keskiviikko 18.3.2015 klo 16–18.30

Suomen Punaisen Ristin Kaakkois-Suomen piirin toiminnanjohtaja Arja Vainio ja hankkeen aluetyöntekijä Tuula Niemeläinen ovat haastateltavissa Mikkelin kaupunginkirjastolla 18.3. klo 15.00 tai tilaisuuden jälkeen.

Tilaisuus on suunnattu erityisesti äskettäin eläkkeelle siirtyneille tai lähitulevaisuudessa siirtyville. Ilmoittautumista toivotaan perjantaihin 13.3. mennessä merja.joro@punainenristi.fi tai p. 020 701 2173. Tervetuloa!

Aluetyöntekijä Tuula Niemeläinen, p. 040 6378027, tuula.niemelainen@punainenristi.fi

Sosiaalitoiminnan suunnittelija Tuija Hänninen, p. 050 5020773, tuija.hanninen@punainenristi.fi