Punainen Ristin vapaaehtoiset päivystävät maailmantähtien keikoilla

Suomen Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Ratinan Stadionilla Bryan Adamsin keikalla 26.5. sekä AC/DC:n keikalla 1.6. Molemmilla keikoilla paikalla on parikymmentä ensiavun vapaaehtoista. Punaisen Ristin päivystyspiste löytyy katsomoiden alla olevasta ensiapupisteestä. Lisäksi osa vapaaehtoisista kiertelee yleisön joukossa. – Saavumme paikalle jo ennen keikan alkua ja olemme paikalla niin kauan, että stadion on tyhjentynyt ja ovet sulkeutuneet, kertoo Veijo Vasama Tampereen osastosta. Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Lisäksi ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaa-ehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä ja reippaasta asenteesta. Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Tänäkin vuonna vapaaehtoisia on mukana yli 70 kesätapahtumassa ympäri Suomea. Lisätietoja: Punaisen Ristin ensiaputoiminta: www.punainenristi.fi/ensiapu Yhteyshenkilö: Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja Veijo Vasama, puh. 041 530 5858