Punaisen Ristin aineeton lahja ilahduttaa jouluna lähellä ja kaukana

Punaisen Ristin Merkkiteko on lahjavaihtoehto, joka ilahduttaa sen saajaa ja auttaa samalla muita. Merkkiteko on aineeton lahja, joka tukee Punaisen Ristin toimintaa. Merkkiteolla voi tukea joko kotimaan työtä tai lahjoittaa Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon.

Merkkiteosta lahjoittaja saa todistuksen sähköpostiin ja halutessaan kortin postitse. Merkkitekojen vaihtoehdot löytyvät osoitteesta punaisenristinkauppa.fi.

Esimerkkejä Merkkiteoista:

Puuroateria 10 e

Kymmenellä eurolla saa 30 kg vehnä- tai maissijauhoa nälänhädästä kärsiville ihmisille. Nälänhädän kohdatessa Punaisen Ristin apu keskittyy ruuan jakelun, puhtaan veden ja perusterveydenhuollon järjestämiseen. Tällä Merkkiteolla voi hankkia puuroaterian kokonaiselle pienelle kylälle.

Äitiyspakkaus 17 e

17 eurolla saa äitiyspakkauksen katastrofin keskellä synnyttävälle äidille. Äitiyspakkauksia jaetaan Punaisen Ristin klinikoilla, mikä kannustaa äitiä lähtemään klinikalle synnyttämään pienentäen samalla merkittävästi lapsi- ja äitikuolleisuutta. Tällä Merkkiteolla annat lapselle turvallisemman alun elämälle.

Tukea nuorille kotimaassa 25 e

Punaisen Ristin turvatalot viidellä paikkakunnalla Suomessa tarjoavat apua 12–19-vuotiaille nuorille, joilla on pieniä tai suurempia huolenaiheita elämässään. Nuorten turvatalojen palvelut ovat nuorille ja perheille ilmaisia. Tällä Merkkiteolla olet mukana tukemassa Nuorten turvatalojen toimintaa.

Ilahduta omilla kuvillasi ja autat

Teettämällä ifolorin joulukortit omista kuvista voi samalla tehdä hyvää!

Jokaisesta ifolorin verkkokaupasta ostetusta Punaisen Ristin joulukorttipaketista ifolor lahjoittaa 3 euroa, seinäkalenterista 1 euron Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Joulukortteja voi tilata osoitteesta www.ifolor.fi/suomen_punainen_risti.

Lisätietoa:

Punaisen Ristin markkinointisuunnittelija Elina Lahikainen, p. 020 701 2204 (Merkkiteot)

Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki, p. 020 701 2274 (ifolor-joulukortit)

Kuva 1: Äiti odottaa lapsi sylissään hoitoa lapselleen, joka kärsii aliravitsemuksesta, Burkina Faso. Kuvaaja Tatu Blomqvist

Kuva 2: Punaisen Ristin Nuorten turvatalot viidellä paikkakunnalla Suomessa tarjoavat apua 12–19-vuotiaille nuorille. Kuvaaja Hanna Linnakko

Kuva 3: Ensimmäinen vauva on syntynyt SPR:n terveysasemalla Filippiineillä. Kuvaaja Maija Tammi