Punaisen Ristin joulukortilla on todella merkitystä

Joka vuosi suomalaiset lähettävät yli kaksi miljoonaa Suomen Punaisen Ristin joulukorttia. Martta Wendelinin ja Hugo Vartiaisen kuvittamien korttien lisäksi tarjolla on tänä vuonna jouluaiheita kuudelta muulta suomalaistaiteilijalta.

Punaisen Ristin joulukorteissa on postimaksu maksettu valmiiksi kaikkiin maihin, joten ostajan ei tarvitse huolehtia kuin lämpimistä terveisistä. Yksittäin ostettuna kortit maksavat 1,00–1,50 euroa. Suomen Punaisen Ristin verkkokaupassa kortteja myydään pakkauksittain.

Perinteisten joulukorttien lisäksi Punainen Risti tarjoaa yrityksille mahdollisuuden lähettää joulukorttinsa sähköisesti. Nettikortteihin voi itse kirjoittaa tekstin ja liittää kätevästi oman yrityksen logon.

Joulun odotukseen kuuluu tietysti myös joulukalenteri. Suomen Punaisen Ristin verkkokaupasta on saatavissa Lars Carlssonin kuvittama joulukalenteri hintaan 10 euroa.

Korttien ja kalenterien myynnillä tuetaan sitä auttamistyötä, jota Suomen Punaisen Ristin vapaaehtoiset tekevät kotimaassamme. Varoilla järjestetään yksinäisille vanhuksille ystävätoimintaa, tuetaan kotiongelmista kärsiville nuorille tarkoitettuja turvataloja ja pidetään yllä koulutettujen vapaaehtoisryhmien auttamisvalmiutta.

Esimerkiksi Kauhajoen ampumavälikohtauksen jälkeen Suomen Punainen Risti lähetti paikalle 150 henkiseen tukeen koulutettua vapaaehtoista auttamaan järkyttyneitä ihmisiä. Suomen Punainen Risti pyrkii pitämään yllä vastaavaa auttamisvalmiutta kaikkialla Suomessa.

Perinteiset joulukortit ja kalenterit:
www.punainenristi.fi/verkkokauppa

Sähköiset kortit yrityksille:
www.punainenristi.fi/joulukortti

Varainhankinnan koordinaattori Virpi Ranta, Suomen Punainen Risti, puh. 0400 401 351
etunimi.sukunimi@punainenristi.fi