Punaisen Ristin Kontti järjestää tavarankeräyksen Lasipalatsin Bio Rexissä

Kontti-kierrätystavaratalo esittelee toimintaansa lauantaina 10.1. Suomen ammattijärjestäjät ry:n Kuinka paljon on tarpeeksi? -tapahtumassa Helsingin Lasipalatsin Bio Rexissä. Kuinka paljon on tarpeeksi? -ilmaistapahtuma herättää keskustelua tavaranpaljouden vaikutuksista, kohtuullisuudesta ja vähentämisestä. Kontti-kierrätystavaratalon keräysauto ottaa lisäksi vastaan pienikokoisia lahjoituksia Bio Rexin edessä tapahtuman aikana. Kontti ottaa vastaan ainoastaan ehjää, puhdasta ja hyväkuntoista tavaraa.

Toista kertaa järjestettävässä tapahtumassa kuullaan muun muassa Helsingin yliopiston dosentti Arto A. Salosen puheenvuoro laadullisesta parantamisesta. Suomalaisia ammattijärjestäjiä kouluttanut Anne te Velde sen sijaan kertoo siitä, kuinka luopumistakin voi treenata. Tilaisuudessa esitellään Punaisen Ristin Kontin ja muiden näytteilleasettajien toimintaa ja käydään keskustelua kierrättämisen, tavaran vähentämisen ja kriittisen kuluttamisen ammattilaisten kanssa.

Kuinka paljon on tarpeeksi?
Lauantaina 10.1.2015 klo 11–15
Lasipalatsin Bio Rex, Helsinki

Mannerheimintie 22–24

Tiedottaja Eeva-Kristiina Hemanus, Suomen Punainen Risti
eeva-kristiina.hemanus@punainenristi.fi, 040 668 3085

Kontti on kierrätystavaratalo, jonka tulos käytetään Punaisen Ristin avustuskohteisiin. Kun käyt ostoksilla Kontissa tai lahjoitat meille tavaraa, tuet samalla toimintaamme kotimaassa ja maailman kriisikohteissa.

Kontti-kierrätystavaratalot sijaitsevat Joensuussa, Kuopiossa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Oulussa, Porissa, Rovaniemellä, Tampereella, Turussa ja Vantaalla. Espooseen avataan Kontti-kierrätystavaratalo keväällä 2015.

www.kontti.punainenristi.fi