Punaisen Ristin suosittu Ketjureaktio-kampanja alkaa

Liikuntamyönteisille yrityksille suunniteltu Ketjureaktio on yritykselle vaivaton tapa auttaa.

Punaisen Ristin polkupyöräilijöille suunnattu varainhankintakampanja Ketjureaktio käynnistyy 1. toukokuuta. Pyöräilykampanja on tarkoitettu liikuntamyönteisille yrityksille ja yhteisöille. Kampanjalla kannustetaan työmatkapyöräilyyn ja samalla tehdään hyvää.

Ketjureaktiossa työnantaja sitoutuu maksamaan euron jokaisesta joukkueensa polkemasta 25 kilometristä Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Punainen Risti käyttää kampanjassa kertyvät varat terveystyöhön Afrikan kehittyvissä maissa. Työllä edistetään puhtaan veden saantia ja parannetaan heikossa asemassa olevien ihmisten terveyttä.

- Suosittelemme Ketjureaktiota lämpimästi yrityksille ja  yhteisöille. Tämän helpommaksi vapaaehtoistoiminta ei muutu. Osallistuminen ei vaadi yritykseltä eikä työntekijältä työaikaa, sillä pyöräily tapahtuu omalla ajalla. Aloittaminen on helppoa, sillä lähes joka kodista löytyy polkupyörä, kannustaa Suomen Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki.

- Viime vuonna 171 joukkuetta polki yhteensä lähes 80 000  euroa. Tänä vuonna nostamme tavoitteen vielä korkeammalle, Arrajoki haastaa.

Kilometrikisa innostaa ja palkitsee

Punaisen Ristin Ketjureaktio järjestetään yhteistyössä suositun Kilometrikisan kanssa. Leikkimielinen Kilometrikisa on kaikille avoin ja maksuton kilpailu, jonka tarkoitus on innostaa ihmisiä työmatkapyöräilyyn ja muuhun arkipyöräilyyn. Kisassa joukkueen pyöräilemät kilometrit merkitään Kilometrikisan laskuriin. Eniten pyöräilleet joukkueet palkitaan ja kuukausittain suoritetaan myös arvontoja.

Ketjureaktioon ja Kilometrikisaan ilmoittaudutaan Kilometrikisan sivuilla www.kilometrikisa.fi. Ketjureaktio ja Kilometrikisa jatkuvat 22.9. saakka, ja mukaan saa ilmoittautua missä vaiheessa tahansa. Ketjureaktioon voi lahjoittaa myös suoraan osoitteessa www.punainenristi.fi/lahjoita/ketjureaktio.

Varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki, Suomen Punainen Risti, p. 020 701 2274

www.punainenristi.fi/ketjureaktio

www.kilometrikisa.fi