Punaisen Ristin suosittu Ketjureaktio-kampanja alkaa

Liikuntamyönteisille yrityksille suunniteltu Ketjureaktio on yritykselle vaivaton tapa auttaa. Varat käytetään terveystyöhön Afrikassa.

Polkupyöräilijöille suunnattu varainhankintakampanja Ketjureaktio käynnistyy 1. toukokuuta. Pyöräilykampanja on tarkoitettu liikuntamyönteisille yrityksille ja yhteisöille. Kampanjalla kannustetaan työmatka- ja vapaa-ajan pyöräilyyn sekä hyvän tekemiseen.

Ketjureaktiossa työnantaja sitoutuu maksamaan euron jokaisesta joukkueensa polkemasta 25 kilometristä Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Varat käytetään terveystyöhön Afrikan kehittyvissä maissa.

- Joka vuosi kehitysmaissa kuolee noin 2 miljoonaa alle 5-vuotiasta lasta likaisen veden ja huonon hygienian aiheuttamiin tauteihin. Ketjureaktion varat käytetään sen ehkäisemiseksi. Polkemalla voi todellakin auttaa, kannustaa Suomen Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki.

Ketjureaktio sopii erityisesti yrityksille ja yhteisöille, jotka haluavat osallistua vapaaehtoistoimintaan, mutta ei ole mahdollisuutta käyttää siihen työaikaa.

- Tämän helpommaksi auttaminen ei muutu. Pyöräily tapahtuu omalla ajalla, eikä erityistä satsausta tarvita. Lähes joka kodista löytyy polkupyörä, kannustaa Eeva Arrajoki.

Viime vuonna 216 joukkuetta polki yhteensä yli 91 000 euroa. Joukkueet ovat keränneet vuosi vuodelta enemmän, joten Punainen Risti nostaa tavoitteen tänä vuonna 95 000 euroon.

Kilometrikisa innostaa ja palkitsee

Punaisen Ristin Ketjureaktio järjestetään yhteistyössä suositun Kilometrikisan kanssa. Leikkimielinen Kilometrikisa on kaikille avoin ja maksuton kilpailu, jonka tarkoitus on innostaa ihmisiä työmatka- ja arkipyöräilyyn. Kisassa joukkueen pyöräilemät kilometrit merkitään Kilometrikisan laskuriin. Eniten pyöräilleet joukkueet palkitaan ja kuukausittain suoritetaan myös arvontoja.

Ketjureaktioon ja Kilometrikisaan ilmoittaudutaan Kilometrikisan sivuilla www.kilometrikisa.fi. Ketjureaktio ja Kilometrikisa jatkuvat 22.9. saakka, ja mukaan saa ilmoittautua missä vaiheessa tahansa. Ketjureaktioon voi lahjoittaa myös suoraan osoitteessa www.punainenristi.fi/lahjoita/ketjureaktio.

Varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki, Suomen Punainen Risti, p. 020 701 2274

www.punainenristi.fi/ketjureaktio

www.kilometrikisa.fi