Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Pori Jazz -festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Pori Jazz -festivaalilla 11.–20.7.2014.

Yhteensä 25 ensiavun vapaaehtoista auttaa festivaalin kävijöitä sen eri tapahtuma-alueilla. Vapaaehtoiset kiertelevät Jazzkadulla arkipäivinä kello 11–02, ja Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee Jazzkadulla taidemuseon lähellä. Ensiavun vapaaehtoiset päivystivät myös Pori Jazz Kids -festivaalilla 15.–16.7.

Punaisella Ristillä on myös toinen ensiapupiste Kirjurinluodon konserttipuistossa Kaarisillan lähellä. Ensiavun vapaaehtoiset auttavat konserttipuistossa torstaista lauantaihin 17.–19.7. kello 13–02.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapuryhmän johtaja Virpi Lindström, Punaisen Ristin Porin osasto, p. 044 300 3618