Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Ruisrockissa

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset auttavat Turussa Ruisrock-festivaaleilla 4.–6.7.2014.

Ruisrock on yksi Punaisen Ristin suurimmista kesän ensiapupäivystyksistä. Yhteensä noin sata ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoista päivystää festivaaleilla perjantaina 16–03, lauantaina 13–03 ja sunnuntaina 13–00. Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Tapahtuma-alueen keskellä on Punaisen Ristin ensiapupiste, jonka lisäksi vapaaehtoiset kiertelevät alueella. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Myös Punaisen Ristin päihdetyön vapaaehtoiset kiertävät juhlijoiden joukossa keskustelemassa koko festivaalin ajan. Ensiapupisteen vieressä on selviytymisasema, jonne voi tulla tarvittaessa lepäämään. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteyshenkilöt:

Ensiapupäivystyksen johtaja Mika Vilpo, Punaisen Ristin Turun osasto, p. 040 594 0744

Päihdetyön suunnittelija Kati Laitila p. 040 589 5778