Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Tammerfest-festivaalilla

Ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Tampereella Tammerfest-festivaalilla 15.–18.7.

Ensiavun vapaaehtoiset ovat olleet paikalla auttamassa keskiviikosta lähtien ja huolehtivat juhlijoiden ensiavusta koko tapahtuman ajan lauantaihin asti. Noin 15 vapaaehtoista kiertää päivittäin alueella ja auttaa Punaisen Ristin kahdella ensiapupisteellä. Ensiapupisteet sijaitsevat lähellä lipunmyyntiä ja esiintymislavan vieressä.

Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Myös kaksi päihdetyön vapaaehtoista kiertää alueella keskiviikkona ja torstaina. Päihdetyön tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteystiedot:

Ensiapupäivystyksen vastaava Veijo Vasama, Punaisen Ristin Tampereen osasto, p. 040 738 0980