Punaisen Ristin vapaaehtoiset kokoontuvat lauantaina kiitosgaalaan Jyväskylään

Jyväskylän Paviljongissa järjestetään lauantaina 3.12. Suomen Punaisen Ristin vapaaehtoisten kiitosgaala, jossa palkitaan ansioituneita vapaaehtoisia ja järjestön paikallisosastoja.

Yli 750 Punaisen Ristin vapaaehtoista eri puolilta Suomea kokoontuu huomenna Jyväskylään juhlimaan vapaaehtoisuutta. Kyseessä on järjestön historian ensimmäinen kiitosgaala. Järjestön pääsihteeri Kristiina Kumpula ja puheenjohtaja Erkki Liikanen palkitsevat juhlassa vapaaehtoisia, jotka ovat kuluneen vuoden aikana ansioituneet aivan erityisesti omissa tehtävissään. Palkittujen joukossa tulee olemaan mm. ensiavun, ystävätoiminnan, nuorisotoiminnan ja monikulttuurisuustoiminnan vapaaehtoisia, jotka ovat omalla paikkakunnallaan käynnistäneet uutta vapaaehtoistoimintaa ja innostaneet mukaan uusia vapaaehtoisia.

Lisäksi Suomen Punaisen Ristin hallitus on päättänyt alkaa myöntää kerran kolmessa vuodessa valtakunnallisen kasvattajaosastopalkinnon. Palkinnon saaja on aina järjestön oma paikallisosasto, joka on tehnyt erityisen paljon töitä paikkakuntansa lasten ja nuorten kanssa ja näin pitkäjänteisesti ”kasvattanut” oman paikkakunnan nuoresta sukupolvesta Punaisen Ristin vapaaehtoisia, joilla on hyvät eväät jatkaa myöhemminkin vapaaehtoistyötä omalla tai jollain toisella paikkakunnalla. Myös kasvattajaosasto palkitaan kiitosgaalassa.

Palkintojenjaon jälkeen gaalassa esiintyvät Marion ja Fredi.

- Vapaaehtoisemme toimivat mm. vanhusten ystävinä, lipaskerääjinä, ensiapupäivystäjinä, alakouluikäisille tarkoitettujen Reddie Kids -ryhmien ohjaajina, vapaaehtoisen pelastuspalvelun etsijöinä ja erilaisissa terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä tehtävissä. Tätäkään gaalaa emme olisi pystyneet järjestämään ilman vapaaehtoisiamme, jotka ovat ahkeroineet mm. kasaamalla 800 paluumatkan eväskassia, toimimalla aulaemäntinä, ohjaamalla liikennettä ja oheisohjelman kiertoajelua, kertoo Punaisen Ristin Länsi-Suomen piirin järjestöpäällikkö Raija Harju-Kivinen.

Kiitosgaala Jyväskylän paviljongissa lauantaina 3.12. klo 15-20.

Lisätietoja: Punaisen Ristin Länsi-Suomen piirin järjestöpäällikkö Raija Harju-Kivinen, puh. 040 5881988