Rasisminvastainen rap-kilpailu kiinnosti nuoria

Punaisen Ristin Savo-Karjalan piirin järjestämään rap-kilpailuun lähetettiin määräaikaan 4.3. mennessä 15 rap-kappaletta. Kilpailukappaleita tuli nuorilta musiikintekijöiltä eri puolilta Suomea, osa kantasuomalaisilta osa maahanmuuttajilta.

Kilpailun tuomaristo aloittaa työskentelynsä välittömästi ja kolme loppukilpailuun pääsevää esitystä julkistetaan 14.3. mennessä Punaisen Ristin rasisminvastaisen viikon kampanjasivuilla osoitteessa www.luovuennakkoluuloistasi.fi. Loppukilpailu järjestetään 21.3. osana rasisminvastaista klubia Kerubissa Joensuussa.

Kilpailun tuomariston muodostavat Jodarok, Annemari Heinonen ja Teemu Korpinurmi.

Jodarok on 32-vuotias helsinkiläinen rap-artisti. Hän on tunnettu Kemmuru-kokoonpanosta, mutta on myös ansioitunut sooloartisti.

Annemari Heinonen on 28-vuotias joensuulainen kulttuurin monitoiminainen. Hän on soittanut useissa eri yhtyeissä, genreinä mm. rap ja proge. Heinonen toimii Popkatu-yhdistyksen puheenjohtajana ja organisoi viikon kestävän Popkatu kaupunkifestivaalin Joensuussa Ilosaarirock-viikolla.

Teemu Korpinurmi on 22-vuotias joensuulainen radioalan ammattilainen. Korpinurmi toimii joensuulaisen, nuorten toimittaman radiokanava Oi FM:n tuottajana ja toimittajana.

Punainen Risti viettää rasisminvastaista viikkoa 19.-25.3.

- Punaisen Ristin tärkeimpiä arvoja on, että jokainen ihminen on yhtä arvokas riippumatta siitä, mihin hän uskoo, missä hän on syntynyt tai miltä hän näyttää. Inhimillisyyden puolustajana vastustamme syrjintää ja rasismia ja puhumme moniarvoisen yhteiskunnan puolesta, sanoo Punaisen Ristin Savo-Karjalan piirin monikulttuurisuustyön suunnittelija Suvi Hirvonen.

Lisätietoja kampanjasta www.luovuennakkoluuloistasi.fi

Lisätietoja rap-kilpailusta:

Punaisen Ristin Savo-Karjalan piirin monikulttuurisuustyön suunnittelija Suvi Hirvonen, puh. 050 555 3190 ja suvi.hirvonen@punainenristi.fi