S-ryhmä ja Suomen Punainen Risti yhä tiiviimpään yhteistyöhön

Suomen Punainen Risti ja S-ryhmä ovat allekirjoittaneet kolmevuotisen yhteistyösopimuksen, joka syventää Suomen laajimman kansalaisjärjestön ja suurimman kaupparyhmän välistä yhteistyötä.

Vuoteen 2011 ulottuva sopimus on jatkoa jo kuusi vuotta kestäneelle yhteistyölle. S-ryhmä tukee erityisesti SPR:n jäsenhankintaa. Yhteistyö mahdollistaa esimerkiksi jäsenhankintakampanjoinnin.

Suomen Punaisella Ristillä on 92 000 jäsentä. Jäsenet ovat paikallisen auttamisvalmiuden perusta. Heidän jäsenmaksuillaan ja vapaaehtoistyöllään paikallisosastot toteuttavat auttamista omilla paikkakunnillaan.

Uudella sopimuskaudella 2009–2011 korostetaankin entistä enemmän paikallisuutta. Taloudellisen tuen lisäksi Punaisen Ristin sadoilla paikallisosastoilla on mahdollisuus esimerkiksi esitellä toimintaansa ja rekrytoida uusia jäseniä S-ryhmän toimipisteissä.

– Yhteisiin arvoihin perustuva yhteiskuntavastuu on taloudellisesti vaikeina aikoina entistäkin tärkeämpää. S-ryhmä on jo vuosia jakanut kanssamme tietoa ja taitoa auttamistyön ja välittämisen vahvistamiseksi. Tälle pohjalle entistä tiiviimpää paikallista yhteistyötä on hyvä rakentaa, toteaa Suomen Punaisen Ristin pääsihteeri Kristiina Kumpula.

– S-ryhmä haluaa olla edistämässä suomalaisten hyvinvointia ja turvallisuutta yhdessä Suomen Punaisen Ristin kanssa. Jäsenhankinnan tukeminen on meille tärkeää, sillä jäsenyyden kautta edesautetaan SPR:n vapaaehtoisten tekemää arvokasta työtä eri puolilla Suomea, toteaa SOK:n pääjohtaja Arto Hiltunen.

Suomen Punainen Risti, kampanjapäällikkö Tuula Colliander, puh. 040 575 3626
SOK, partnertoiminnan päällikkö Marjaana Saarikoski, puh. 010 76 81207