Suomen Punainen Risti ja ura- ja rekrytointiportaali Uranus.fi yhteistyöhön

Suomen Punainen Risti ja Uranus.fi ovat aloittaneet yhteistyön vapaaehtoisten rekrytoinnista. Uranus.fi ura- ja rekrytointiportaalissa julkaistaan jatkossa tietoa Punaisen Ristin vapaaehtoistyömahdollisuuksista. – Suomen Punaisen Ristin vapaaehtoistyössä on mukana jo kymmeniä tuhansia eri-ikäisiä ihmisiä, mutta silti tarvitsemme jatkuvasti lisää väkeä ihmisten auttamiseen. Maailmassa ja yksilön elämässä tapahtuu jatkuvasti erilaisia kriisejä ja niiden ratkaisemisessa motivoituneilla ja osaavilla vapaaehtoisilla on suuri merkitys, sanoo Punaisen Ristin viestintäjohtaja Hannu-Pekka Laiho. – Punaisella Ristillä on tarjota halukkaille vapaaehtoisille monipuolisia ja mielekkäitä tehtäviä, joissa voi myös oppia kokonaan uudenlaisia valmiuksia omaa elämää ja työtä varten. Moni vapaaehtoinen vakuuttaakin saavansa itselleen työstä paljon enemmän kuin lopulta pystyy toisille antamaan, Laiho jatkaa. Työttömälle vapaaehtoistyöstä voi olla hyötyä uutta työtä hakiessa - Toimin edellisen laman aikana 1990-luvun alussa uranvaihtokonsulttina avustaen irtisanottuja uuden työpaikan löytämisessä. Tuolloin näin, miten valtavan tärkeää työpaikan menettävälle on pysyä työttömyys- tai lomautusaikana aktiivisena ja miten paljon uuden työpaikan saamista helpotti, jos työttömyysajalle voi kirjata osallistumisen esimerkiksi hyväntekeväisyys- tai muuhun vapaaehtoistyöhön, sanoo Uranuksen toimitusjohtaja Hannu Solanne. – Nyt on jälleen aika, jolloin moni menettää työpaikkansa ja uuden saaminen on poikkeuksellisen vaikeaa. Uranus haluaa tässä tilanteessa tukea Punaisen Ristin toimintaa ja tuo palvelussaan näkyvästi esille Punaisen Ristin tarjoamat vapaaehtoistyömahdollisuudet. Jos uuden työpaikan saaminen on vaikeaa ja uhkaa kestää kauan, on parempi olla ainakin osa ajasta vapaaehtoistyössä mukana. Siinä oppii uusia asioita ja tuntee, että omalla työpanoksella on edelleen merkitystä. Haastatteluun kutsutaan myös paremmin, kun CV:ssä on merkintä vapaaehtoistyöstä, sanoo Uranuksen toimitusjohtaja Hannu Solanne. – Päädyimme yhteistyöhön Uranuksen kanssa, koska uskomme, että osa potentiaalisista vapaaehtoistyötekijöistä voi hakeutua mukaan vapaaehtoistoimintaan nimenomaan heidän rekrytointisivultaan, Punaisen Ristin viestintäjohtaja Hannu-Pekka Laiho. Lisätiedot: Suomen Punaisen Ristin viestintäjohtaja Hannu-Pekka Laiho, puh. 040 5537808, (09) 1293265, www.punainenristi.fi Uranuksen toimitusjohtaja Hannu Solanne, puh. 040 7390962 , (09) 85667700, www.uranus.fi