Taksiliitto ja Punainen Risti taisteluun yksinäisyyttä vastaan

Suomen Taksiliitto ja Suomen Punainen Risti kampanjoivat Taksiviikolla 13.–19.10.2014 näyttävästi ystävyyden puolesta. Viikon aikana suomalaiset taksiyrittäjät levittävät tietoisuutta Suomen Punaisen Ristin ystävätoiminnasta.

Ystävätoiminta antaa paljon, niin heille, jotka kokevat omassa arjessaan yksinäisyyttä kuin ystäväksi ryhtyville. – Myös taksinkuljettajat kohtaavat työssään asiakkaita, jotka ovat vailla tärkeitä sosiaalisia kontakteja. Näimmekin, että meillä on mahdollisuus viedä eteenpäin ystävätoiminnan upeaa sanomaa, kertoo Taksiliiton viestintäpäällikkö Katja Saksa.

Yhteistyö Suomen Punaisen Ristin kanssa tuntui heti hyvin luontevalta valinnalta. Takseja on kaikkialla Suomessa ja näimme tärkeäksi, että myös yhteistyökumppanillamme on valtakunnallista toimintaa. Yksinäisyys ei katso asuinpaikkaa tai ikää, muistuttaa Saksa.

Ystävätoimintaan osallistuminen on mahdollista aivan jokaiselle. Ystäviä tarvitaan jatkuvasti lisää, sillä yksinäisyys on yhteiskunnassamme kasvava ongelma. Jos mahdollisuutta ystävänä toimimiseen ei syystä tai toisesta ole, voi toimintaa mahdollistaa myös tukemalla sitä rahallisesti. Molemmat osallistumisen tavat ovat arvokkaita ja tarpeellisia.

Taksiviikon teema ”Iloa ystävyydestä” näkyy taksiautojen kylkien kampanjatarroissa ja kuuluu taksinkuljettajien puheissa maanantaista 13.10.2014 lähtien.

www.oleystava.fi

Suomen Taksiliitto: viestintäpäällikkö Katja Saksa, puh. 044 362 0706, katja.saksa(at)taksiliitto.fi

Suomen Punainen Risti: tiedotuspäällikkö Outi Pärnänen, puh. 040 838 8919, outi.parnanen(at)punainenristi.fi