Tapahtumatori Gimis on täynnä tekemistä lapsille sekä nuorille – tule mukaan!

Gimis on vanhaa stadin slangia ja tarkoittaa hyvää tai kivaa. Suomen Punaisen Ristin järjestämä Gimis on juuri sitä! Tapahtuma valtaa Helsingin keskustassa sijaitsevan Kansalaistorin heti koulujen päätyttyä 6.–11.6.2017. Koko perheille suunnattu tapahtumatori on täynnä iloista toimintaa aamusta iltaan. Tapahtuma on maksuton.

Musiikkitalon ja Kiasman kupeessa sijaitsevalle Kansalaistorille levittyvä Gimis tarjoaa kuuden päivän ajan hauskaa tekemistä kaikenikäisille. Lapset on huomioitu ohjelmassa jokaisena päivänä ja alueelta löytyy lasten oma teltta, missä on muun muassa piirustustarvikkeita ja lainattavaksi tarkoitettuja ulkopelejä.

Oman pehmolelun voi tuoda Nallesairaalaan, joka on avoinna koko viikon tiistaista perjantaihin kello 12–19, lauantaina kello 11–19 ja sunnuntaina kello 11–16.

Erityisesti aamupäivä perjantaina 9.6. on suunniteltu pelkästään lapsia varten.

Halusimme varata perjantain lapsille, perheille ja kaikille lapsenmielisille. Lapset voivat kokeilla taitojaan ja opetella uutta heitä varten suunnitelluilla ensiapurasteilla, askarrella, osallistua satuhetkiin tai tulla vaikka hakemaan ilmapallot ja tapaamaan Punaisen Ristin omaa maskottia, Reddie-koiraa, kertoo tapahtumakoordinaattori Liina Sipilä.

Perjantaina kello 13–13.30 Gimiksen lavan ottaa haltuun Mimi ja Kuku -duosta tuttu Kuku-leijona. Luvassa on hauskaa menoa lasten kanssa.

Lasten aamupäivän jälkeen ohjelmaa on nuorille. Kello 16–16.45 lavalla kohtaavat Punaisen Ristin nuoret avustustyöntekijät, jotka kertovat, kuinka alle 30-vuotiaat voivat auttaa Suomessa ja maailmalla. Myöhemmin samalla lavalla käydään suuri päihdevisa. Illan päättää Lauantai-yhtyeen hyväntuulinen musiikkiesitys.

Tule kahvittelemaan ja viettämään aikaa

Lapsiperheet on huomioitu Gimiksessä hyvin. Hyvän elämän eväät -kahviossa on tarjolla koko viikon ilmaista kahvia ja mehua. Ostoksia voi tehdä esimerkiksi kierrätystavaratalo Kontin pop-up-myymälässä. Alueella voi maksaa kortilla.

Gimis on osa Suomen Punaisen Ristin 140-vuotisjuhlaa ja yleiskokousta, joka järjestetään Finlandia-talolla 10.–11.6.2017. Joka kolmas vuosi järjestettävässä kokouksessa Punainen Risti päättää seuraavien vuosien toiminnasta ja valitsee järjestölle puheenjohtajan, varapuheenjohtajat, hallituksen ja valtuuston.

Lue tarkemmin ohjelmasta: www.gimis.info

Tapahtumakoordinaattori Liina Sipilä, p. 040 642 8270, liina.sipila@punainenristi.fi

Tiedottaja Mari Mäkinen, p. 020 701 2223, mari.makinen@punainenristi.fi