Vihapuheelle stop!

150 Suomen Punaisen Ristin aktiivista nuorta kokoontuu viikonloppuna Ouluun vaikuttamaan ja verkostoitumaan.

- Rasismi ja syrjintä lamauttavat yhteiskunnan. Meillä nuorilla on ainutlaatuinen mahdollisuus puhua nuorilta nuorille, kielellä jota ikäisemme ymmärtävät, ja murtaa perusteettomia ennakkoluuloja. On käsittämätöntä, että vuonna 2012 on edelleen ihmisiä, jotka ajattelevat, että ihmisarvo on riippuvainen siitä, millaiseksi ihminen on syntynyt, sanoo Suomen Punaisen Ristin Nuorten puheenjohtaja Eero Rämö.

Pohdon kurssikeskuksessa Oulussa 16.-18.3. järjestettävässä Suomen Punaisen Ristin Nuorten vuosikokouksessa linjataan Punaisen Ristin tulevaisuutta ja mietitään, miten nuoret voivat entistä vahvemmin näkyä ja kuulua Punaisen Ristin toiminnassa.

Suomen Punaisen Ristin Nuorten vuosikokous on Suomen Punaisen Ristin nuorten päätöksenteon ja kansalaisvaikuttamisen väylä sekä vuoden suurin järjestön nuorisotoimijoita yhteen kokoava tapahtuma.

Punaisen Ristin valtakunnallinen rasisminvastainen kampanjaviikko alkaa heti kokouksen jälkeen eli 19.-25. maaliskuuta. Lisätietoja kampanjasta osoitteesta www.luovuennakkoluuloistasi.fi.

Lisätietoja Punaisen Ristin toiminnasta ja Nuorten vuosikokouksesta:
Suomen Punaisen Ristin Nuorten puheenjohtaja Eero Rämö, puh. 040 539 2737