Musiikkilinja 10 vuotta: keikkailua kotimaassa ja Kirgisiassa

Suomen Raamattuopiston Musiikkilinja juhlii 10-vuotissynttäreitään. Musiikki, Raamattu ja uskonasioiden läsnäolo ovat vetäneet Raamattuopistoon suuren joukon opiskelijoita vuodesta toiseen.

Opiskelijoista muodostetaan monia yhtyeitä, jotka soittavat Raamattuopiston tilaisuuksien lisäksi muiden järjestöjen tapahtumissa ja seurakunnissa.

Vastaava opettaja Mikko Nikula vetää linjaa nyt kahdeksatta vuotta.

- Musiikkilinja varustaa hengellisesti ja se tuo Raamattuopistolle heitäkin, joilla ei ole välttämättä kovin kiinteää yhteyttä seurakuntaan.

- On meillä tullut ihmisiä uskoonkin linjan aikana, ja moni on kertonut uskon vahvistuneen, Nikula sanoo.

Musiikkilinja on Nikulan mukaan hyvä vaihtoehto, jos haluaa pitää vaikkapa ”välivuoden”.

- Tai jos haluaa päästä opiskelemaan ammattimuusikoksi. Moni meillä opiskelleista pääsee.

Tällä hetkellä Musiikkilinjalla on 45 opiskelijaa, joista kuusi opiskelee keikkailuun keskittyvällä, toista vuotta toimivalla Missiomusalinjalla.

- Missiomusalinjalla opiskellaan ilosanoman levittämistä, toteutetaan lähetysnäkyä, Nikula luonnehtii.

Parhaillaan Missiomusalinja kiertää maata lauluntekijä Jari Kekäleen käsikirjoittaman Mitkä juhlat näistä tuleekaan?! –musiikkinäytelmän merkeissä. Mikko Lammin ohjaaman ja Jeesuksen vertauksiin pohjautuvan teoksen esityksiä kertyy kevään ja kesän mittaan noin 15.

- Kotimaan kiertue katkeaa huhtikuuksi, kun Missiomusalinjan Zahir-yhtye suuntaa kiertämään Kirgisiaa ja Bulgariaa. Keikat järjestetään paikallisten seurakuntien kanssa, Nikula selostaa.

Kevätkausi huipentuu 10-vuotisjuhlakonsertteihin, jotka järjestetään 23. ja 25.5. Kauniaisten Uudessa Paviljongissa. Konserteissa esiintyvät musiikkilinjojen akustiset ja sähköiset kokoonpanot, luvassa on niin poppia, kansanmusiikkia kuin accappella-lauluakin. Lavalle kipuaa myös suuri Musalinja All Stars -juhlakokoonpano, jossa on soittajia ja laulajia musiikkilinjojen eri vuosikursseilta.

Tutustu Musiikkilinjaan tarkemmin osoitteessa sro.fi/musiikkilinja

Musiikkilinjan vastaava opettaja