RAAHELAINEN RADIO POOKI VALITTIIN VUODEN RADIOKSI

Report this content

Suomen Radioiden Liitto SRL ry TIEDOTE VIESTIMILLE 5.2.2005 JULKAISTAVISSA HETI RAAHELAINEN RADIO POOKI VALITTIIN VUODEN RADIOKSI Kaupalliset radiot ovat valinneet vuoden 2004 radioksi raahelaisen Radio Pookin. Vuoden radion valintaperusteita ovat menestys kuuntelijoiden parissa sekä hyvä taloudellinen kehitys. Radio Pookin omistaa raahelainen yrittäjä Tapio Järvelä. Kanava aloitti toimintansa syksyllä 1989. Radio Pookin ohjelmisto perustuu kotimaiselle musiikille ja paikalliselle sisällölle. Kanava kuuluu länsirannikolla Pietarsaaresta Ylitornioon ulottuvalla alueella. ”Radio Pooki osoittaa, että yksityisessä omistuksessa oleva, alueellisesti toimiva radioasema voi kasvaa ja kehittyä kannattavasti”, toteaa Suomen Radioiden Liiton toimitusjohtaja Timo Savola. ”Radio Pooki on suosittu myös kuuntelijoiden parissa, vaikka radiokanavien määrä on Pohjois-Pohjanmaallakin moninkertaistunut vuosien aikana.” Vuoden Radio -finalistien joukko oli tänä vuonna korkeatasoinen. Suomesta löytyy useita hyvin kannattavia paikallisia radioyhtiöitä. ”Menestyksellisen radiotoiminnan edellytys ei ole yhtiön suuruus tai toimiminen Suomen suurimmilla markkina-alueilla. Kannattavia radioyhtiöitä löytyy kaikista kokoluokista”, Savola toteaa. Radiomainontaan käytettiin viime vuonna Suomessa yhteensä lähes 48 miljoonaa euroa, vajaat puoli miljoonaa euroa edellisvuotta enemmän. Radion osuus kaikesta mediamainonnasta oli reilut neljä prosenttia. Kaupallinen radioala palkitsi vuoden parhaitaan Hämeenlinnan Vanajanlinnassa 4.2. järjestetyn RAB RadioShown yhteydessä. Valinnat teki Suomen Radioiden Liitto SRL ry:n hallitus. Muut tunnustuspalkinnot jaettiin seuraaville: Vuoden ohjelmapäällikkö Jussi Suvanto, Radio City Vuoden musiikkipäällikkö Mikko Harjunpää, Radio Nova Vuoden radiojuontaja Juha Kakkuri, Radio SuomiPLUS Vuoden radiomyyjä Virpi Salonen, SBS Tampere Vuoden myyntitiimi NRJ Finland Vuoden tuottaja Kimmo Saarelainen, Radio City Vuoden promoottori Miia Hietikko, NRJ Lisätietoja: Suomen Radioiden Liitto SRL ry, toimitusjohtaja Timo Savola 040 865 1148 Suomen Radioiden Liitto SRL ry on yksityisten, kaupallisten radioiden edunvalvontajärjestö, jonka jäsenkuntaan kuuluu 37 radioyhtiötä ja 82 radioasemaa. Suomen Radioiden Liitto on Viestinnän Keskusliiton jäsen. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=69444&fn=wkr0001.pdf