Spar-kauppiaat lahjoittavat 10 000 euroa Korkeasaarelle

Report this content

Lelukampanja tuotti tulosta: Spar-kauppiaat lahjoittavat 10 000 euroa Korkeasaarelle Spar-ryhmän kauppojen Uhanalaiset eläimet -keräilykampanja tuotti loka- ja marraskuun aikana yhteensä 10 000 euroa Korkeasaaren eläintarhan uhanalaisten eläinten suojelutyöhön. Sparin menestyksekäs keräilykampanja rakentui maailman uhanalaisimpia eläimiä esittävien pehmolelujen ympärille. Kampanjan aikana myytiin hieman alle 100 000 pehmolelua ja jokaisen myydyn lelun hinnasta lahjoitetaan 10 senttiä Korkeasaaren eläintarhan uhanalaisten eläinten suojelutyöhön. Spar hyvällä asialla Kampanjan tuotto käytetään Korkeasaaressa uhanalaisuudesta kertovaan tiedotus- ja valistustoimintaan. Keväällä 2003 järjestetään koululaisille suunnattu tapahtuma, jossa ala-asteikäisille kerrotaan uhanalaisten eläinten suojelusta. "Sparin kampanja oli erittäin tervetullut. Se toi uhanalaisia eläimiä koskevan ongelman monien tietoisuuteen hyvin arkipäiväisellä ja ihmisläheisellä tavalla", Korkeasaaren eläintarhalehtori Taru Vuori kiittelee. Kampanja sai kiitosta myös Spar-ryhmän kauppiailta. "Kampanja otettiin hyvin vastaan ja siihen oltiin tyytyväisiä myymälöissä", kertoo Suomen Sparin markkinointijohtaja Timo Ahvenainen. Lisätietoja Markkinointipäällikkö Lea Salovaara Eläintarhalehtori Taru Vuori Suomen Spar Oyj Korkeasaaren eläintarha p. 040 576 6103 p. 050 321 7038 Lahjoitustilaisuus järjestetään tänään (19.12.2002) kello 15.00 Korkeasaaren Amazonia-talossa. Tilaisuuden kuvamateriaali noudettavissa perjantaina 20.12.2002 osoitteesta: www.spar.fi/pressroom Suomen Spar Oyj on valtakunnallinen päivittäistavaroiden tukku- ja vähittäiskauppaa harjoittava yritys. Spar-ryhmässä on kaksi myymäläketjua: Eurospar ja Spar. Suomessa on reilut 300 Spar-ryhmän kauppaa. Lisätietoja: www.spar.fi Korkeasaaren Ystävät ry. on eläintarhan tukiyhdistys, joka kerää varoja uhanalaisten lajien ja luonnon monimuotoisuuden suojeluun. Yhdistyksen keräämät varat käytetään lyhentämättöminä suojeluprojekteihin. Yhdistyksen puheenjohtajana toimii kansanedustaja Sirpa Pietikäinen. Lisätietoja: www.korkeasaari.org ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT00530/wkr0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT00530/wkr0004.pdf