Biometristen tunnistusmenetelmien seminaari 5.5.2011

Torstaina 5.5.2011 klo 13–17 pidettävä asiantuntijaseminaari Biometriset tunnistusmenetelmät kokoaa yhteen biometriikan alan keskeiset toimijat Suomessa.

Seminaarin esitykset tarjoavat läpileikkauksen tärkeimpiin suomalaisiin kaupallisiin sovelluksiin ja tutkimukseen. Lisäksi biometrisen tiedon hyödyntämisen ajankohtaisia kysymyksiä tarkastellaan myös viranomaisnäkökulmasta.

Ohjelma:

Seminaarin avaus. Jyrki Kasvi

Yleiskatsaus biometrisen tunnistamisen nykytilaan. Timo Rinne, TAG Systems Finland

Biometriikan tutkimus Suomessa. Heikki Ailisto, VTT

Biometriikan käyttö matkustusasiakirjoissa. Lauri Toivio, Gemalto Oy

Biometriikan käyttö fyysisessä turvallisuudessa. Caj Gardemeister, Safetyset Oy

Verisuonistoon perustuva henkilöntunnistus. Petri Heinälä, Fujitsu Services Oy

Tietosuojavaltuutetun näkökulma. Reijo Aarnio, Tietosuojavaltuutetun toimisto

Lainsäädäntö ja viranomaisnäkökulma biometriikkaan NN, Poliisi

Keskustelua

Maksuton seminaari järjestetään SFS:n kokoustiloissa Helsingin Kampissa. Seminaarin järjestelyissä on mukana SFS:n lisäksi biometriikan standardisoinnin seurantaryhmä, joka on alan ainoa kattava keskustelufoorumi Suomessa.

Kysy vapaita paikkoja sähköpostitse osoitteesta it-info@sfs.fi. Lisätietoja antaa IT-standardisoinnin asiantuntija Juha Vartiainen (040 356 7255 tai etunimi.sukunimi@sfs.fi).

Avainsanat: