Eurooppalaisen CEN/TC72 ”Paloilmoittimet”-standardisointiryhmän kokous Helsingissä huhtikuussa

Suomen Standardisoimisliitto SFS sekä Palonilmaisualan yhdistys ry isännöivät eurooppalaisen paloilmoitinstandardisointiryhmän (CEN/TC 72) kokousta. Kokous järjestetään Helsingin Hanasaaressa 21.–22.4.2009.

Pidettävän kokouksen tavoitteena on eri Euroopan maiden alan käytäntöjen yhdenmukaistaminen sekä vuorovaikutussuhteiden vahvistaminen. Eurooppalaisella yhteistyöllä sekä standardoinnilla halutaan parantaa paloilmoittimien teknisiä vaatimuksia ja edistää siten paloturvallisuutta.

Suomelle kokous tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden vahvistaa asemaamme kansainvälisessä standardointiyhteistyöverkostossa. Nyt järjestettävä kokous luo erinomaiset puitteet eurooppalaisen yhteistyön ja toiminnan vahvistamiselle. Suomi on aktiivisesti mukana kansainvälisessä standardointityössä ja osaltaan edistämässä sekä kehittämässä paloilmaisualan toimintaedellytyksiä.

Paloilmoitinstandardisointiryhmän kokous kerää Suomeen myös muita alan toimijoita sekä toimittajia. Kokouksen yhteydessä pidettävän iltatilaisuuden järjestävinä osapuolina toimivat Palonilmaisualan yhdistyksen jäsenyritykset.

CEN/TC 72 -standardisointiryhmä
CEN (Comité Européen de Normalisation/European Committee for Standardization) on
eurooppalainen, kaikki muut paitsi sähkö- ja telealan kattava standardisoimisjärjestö.
www.cen.eu

Suomen Standardisoimisliitto SFS
Suomen Standardisoimisliitto SFS on standardisoinnin keskusjärjestö, jonka jäseninä on elinkeinoelämän järjestöjä ja Suomen valtio. SFS on riippumaton, taloudellista voittoa tavoittelematon yhdistys. Standardisoimisliitto on jäsenenä kansainvälisessä standardisoimisjärjestössä ISOssa (International Organization for Standardization) ja eurooppalaisessa standardisoimisjärjestössä CENissä (European Committee for Standardization).
www.sfs.fi

Palonilmaisualan yhdistys ry
Palonilmaisualan yhdistys ry on vuonna 2006 perustettu yhdistys, joka on palonilmaisualalla ja niiden kanssa tekemissä toimivien henkilöiden ja yhteisöjen yhteenliittymä. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää ja kehittää palonilmaisualan toimintaedellytyksiä. Yhdistys pyrkii osaltaan edesauttamaan palonilmaisualan toimintaedellytysten kehittymistä ja sitä kautta yleisen turvallisuuden parantamista. Palonilmaisualan yhdistys ry on turvallisuusalan johtavan suomalaisen kattojärjestön Finnsecurity ry:n yhteisöjäsen.
www.finnsecurity.fi

Kati Heiskanen, Suomen Standardisoimisliitto SFS, p. 09 1499 3369