Hyödy standardeista – varmista kilpailuetusi

Suomen Standardisoimisliitto SFS järjestää yhteistyössä toimialayhteisöjensä kanssa Helsingissä 16. lokakuuta seminaarin, jonka teemana on ”Hyödy standardeista – varmista kilpailuetusi”. Seminaarin jälkeen SFS ja sen 13 toimialayhteisöä esittelevät standardisointityötään.

Tilaisuus alkaa kello 13.00. Sen avaa ylijohtaja Petri Peltonen kauppa- ja teollisuusministeriöstä.

Kansainvälisen standardisoimisjärjestön ISOn puheenjohtaja Håkan Murby luennoi seminaarissa ISOn mahdollisuuksista vastata tulevaisuuden haasteisiin.

Johtaja Pekka Talmola Nokia Oyj:stä kertoo kansainvälisen standardisoinnin hyödyntämisestä esimerkkinä mobiilitelevisio.

Standardisoinnista tärkeänä työkaluna innovaatioiden kehittämisessä luennoi johtaja Matti Lanu VTT:ltä.

SESKO ry:n toimitusjohtaja Sinikka Hieta-Wilkman kertoo, kuinka standardit ovat ratkaiseva osa yrityksen osaamispääomaa. Hän kertoo esityksessään tuloksia selvityksestä, jolla kartoitettiin yritysten ja asiantuntijoiden motiiveja osallistua standardisointiin.

Tilaisuudessa on myös yrityspuheenvuoroja. Teknos Oy:n kokemuksista kertoo tutkimusjohtaja Kurt Blomqvist, Keslog Oy:n kokemuksista toimitusjohtaja Mika Salmijärvi ja Dekati Oy:n kokemuksista Principal Scientist Juha Tikkanen.

Seminaari päättyy kello 17.00, jonka jälkeen on vapaata seurustelua ja tutustumista toimialayhteisöjen standardisointityöhön kello 19.00 asti.

Tilaisuuden osallistumismaksu on 160 euroa + alv. Ilmoittautumisaika päättyy 8. lokakuuta. Tilaisuus pidetään Katajanokalla Marina Congress Centerissä. Ilmoittautumislomake seminaariin on tilaisuuden omilla www-sivuilla osoitteessa www.standardiforum.fi Lisätietoja tilaisuudesta antaa SFS:ssä johtaja Antti Karppinen.

Lisätiedot lehdistölle Suomen Standardisoimisliitto SFS
Tiedottaja Jyrki Alanko