Laatuasiantuntijat koolla Helsingissä

Laadukkaan johtamisen asiantuntijat kaikkialta maailmassa ovat koolla Helsingissä kesäkuussa. Kokouksissa käsitellään kansainvälisen ISO 9000 -standardisarjan kehittämistä.

Kokoukset pidetään 11. kesäkuuta - 15. kesäkuuta. Niihin osallistuu 120 henkeä.

Kansainvälinen standardisoimisjärjestö ISO julkaisi 20 vuotta sitten laadukasta johtamista käsittelevän ISO 9000 -standardisarjan. Kuluneiden vuosien aikana standardeista on tullut maailman tunnetuimmat standardit ja yhteinen kieli laadukkaalle johtamiselle.

ISO 9000 -sarjan standardeja sovelletaan kaikkialla maailmassa kaikenkokoisissa organisaatioissa kaikilla aloilla. Standardit ovat laajasti käytössä.

Suomi on ollut mukana ISO 9000 -standardien kehittämisessä alusta lähtien. Suomen Standardisoimisliitto SFS:ssä toimii laadunhallinnan komitea, jonka jäsenillä on mahdollisuus osallistua kansainvälisiin työryhmiin ja kokouksiin. Suomalaiset asiantuntijat ovat mukana tälläkin hetkellä sarjan päästandardeja ISO 9001 ja ISO 9004 uudistavissa työryhmissä.

SFS:n laadunhallintakomitean puheenjohtaja, puolustusvoimien laatujohtaja Markku Ahlberg
Puh. 09 1812 2883, 040 503 7257
S-posti markku.ahlberg@mil.fi