PK-yritykset mukaan palvelualan standardisointiin

​Nordisk InnovationsCenter (NICe) tarjoaa tukea projekteille, joiden tavoitteena on saada pk-yritykset vaikuttamaan ja osallistumaan palveluiden standardisointiin. Rahoitusta tällaisiin projekteihin voivat hakea pohjoismaiset yritykset, elinkeinoelämän järjestöt, tutkimuslaitokset ja erilaiset organisaatiot. Projekteja voidaan myöntää konsortioille, joissa on mukana vähintään kolme erilaista sidosryhmää. Tarkoitukseen on varattu noin 1,9 miljoonaa euroa.

Tavoitteena on löytää konkreettisia toimia, kuinka saada pk-yrityksiä mukaan palvelualan standardien laadintaan. Erityisesti halutaan tukea ympäristöteknologiaan liittyviä hankkeita. Hankkeilla tulisi olla myös eurooppalainen tai maailmanlaajuinen ulottuvuus.

Yksityiskohtaiset tiedot on julkaistu Nordisk InnovationsCenterin www-sivuilla www.nordicinnovation.net . Projektiehdotukset tulee jättää viimeistään 29. lokakuuta 2010.

Lisätiedot:

Suomen Standardisoimisliitto SFS