Uusitun tietoturvastandardin ISO/IEC 27001 suomennos julkaistaan torstaina

Tietoturvastandardiin tehdyillä muutoksilla varmistetaan standardin ajanmukaisuus – sen kyky vastata identiteettivarkauksien, langattomien laitteiden ja muihin verkon haavoittuvuuksien aiheuttamiin uhkiin.

Suomennetun standardin julkaisutilaisuudessa torstaina 5.12.2013 Jyrki Lahnalahti esittelee standardiin tehdyt uudistukset. Tilaisuutta voi seurata suorana lähetyksenä tai sen voi katsoa jälkikäteen, striimausosoite löytyy tilaisuuden ohjelmasivulta www.sfs.fi/it/27001julkaisutilaisuus.

SFS-ISO/IEC 27001 Tietoturvallisuuden hallintajärjestelmät. Vaatimukset sopii kaikenkokoisten yritysten käyttöön tietojen suojaamiseksi jatkuvasti kasvavilta tietoturvariskeiltä. Nykyisellään standardi soveltuu entistä paremmin yhteen muiden ylimmän tason hallintajärjestelmästandardien kanssa. Tämä auttaa organisaatiota useiden standardien samanaikaisessa implementoinnissa. Myös useampaa hallintajärjestelmästandardia käyttävien organisaatioiden auditointi helpottuu uuden version myötä.

Lisätietoja standardista ja tietoturvatekniikkojen standardisoinnista saa asiantuntija Saana Seppäseltä (puh. 040 356 8003 tai sähköposti etunimi.sukunimi@sfs.fi).

Avainsanat: