Jan Sasse aloittaa Tesin toimitusjohtajana

Jan Sasse aloittaa Tesin toimitusjohtajana 6.3.2017.

”Otan innolla vastaan Tesin toimitusjohtajan tehtävän. Tesillä on Suomessa keskeinen rooli kasvuhaluisten ja -kykyisten yritysten kansainvälistymisen rahoittamisessa. Vuonna 2017 panostamme sijoitustoiminnassa erityisesti aktiiviseen omistajuuteen, kansainvälistymiseen ja vastuulliseen sijoittamiseen. Viime tilikausien positiivinen tuloskehitys antaa Tesille vahvat resurssit suomalaisten yritysten kasvua edistävään pitkäjänteiseen sijoitustoimintaan”, sanoo Jan Sasse.

Jan Sasse on toiminut vuodesta 2015 Tesin Kasvusijoitukset-tiimin vetäjänä ja vastannut suorista sijoituksista kasvuyhtiöihin. Hänellä on pitkä kansainvälinen kokemus sijoittamisen ja konsultoinnin johtotehtävistä mm. Accenturella, Norvestialla sekä Satama Interactivella. Janilla on myös kokemusta hallitustyöskentelystä kansainvälistyvistä kasvuyhtiöistä sekä terveydenhuoltotoimialalta mm. Coronaria Hoitoketjusta, Stella Kotipalveluista, Idean Enterprisesista sekä Yellow Film & TV:stä. Jan Sasse on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri Helsingin kauppakorkeakoulusta.

toimitusjohtaja Jan Sasse, puh: +358 40 861 9151

Tesi on pääomasijoitusyhtiö, joka vauhdittaa yritysten menestystarinoita rahastosijoittamisen ja suorien sijoitusten kautta. Toimimme aktiivisena vähemmistöomistajana, jolla on liiketoimintaosaamista ja kansainvälisiä verkostoja yrityksen kasvustrategian toteuttamiseksi. Tesin hallinnoitavat pääomasijoitukset ovat yhteensä lähes miljardia euroa ja kohdeyritysten lukumäärä 723. www.tesi.fi @TesiFII

Avainsanat: