Hallituksen rehukatastrofin korvauspäätös saa kiitosta tarhaajilta

Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry. Tiedote joukkoviestimille Vantaalla 21.11.2002 Hallituksen rehukatastrofin korvauspäätös saa kiitosta tarhaajilta Hallituksen tänään tekemä päätös valtion osallistumisesta Teerijärven lokakuisen rehukatastrofin korvaustalkoisiin saa kiitosta Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitolta. Toiminnanjohtaja Gustav Smulter sanoo, että lähes kolmen miljoonan euron korvauspaketti, joka kattaa yli kuuden miljoonan euron vahingoista lähes puolet ja joka on lisätty vuoden 2003 valtion tulo- ja menoarvioon, on hallitukselta voimakas kannanotto tarhauselinkeinon ja yleensä maaseudun yrittäjätoiminnan puolesta. Erityisesti Smulter kiittää pääministeri Lipposen ja maatalousministerin Koskisen toimintaa asiassa. Päätöksen perusteluissa tuodaan esille huoli siitä, kuinka rehukatastrofi rokottaa useiden pienten pohjalaisten kuntien talouksia, joissa tarhaus on merkittävin verotulojen lähde. Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Gustav Smulter, puh. 0500 362 378 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00840/wkr0002.pdf