Jokainen salaa kuvattu tila tarkastetaan

Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry ja Turkistuottajat Oyj tarkastavat yhdessä jokaisen turkistilan, joista Oikeutta Eläimille -yhdistyksen eilen A-studiossa esitetyn materiaalin väitetään olevan peräisin.

Eläinsuojelurikkomusten suhteen elinkeinolla on nollatoleranssi. Mikäli eläinsuojelurikkomuksia on sertifioidulla tilalla, tuottaja menettää sertifikaattinsa. Liiton omia tarkastuksia täydentävät Eviran käynnistämät viranomaistarkastukset. Närpiön kunnaneläinlääkäri Esa Kääntee tarkasti tänä aamuna salaa kuvattujen tilojen joukossa olleen liiton puheenjohtaja Ulf Enrothin sertifioidun tilan ja totesi sen kaikilta osin moitteettomaksi. Kun tarkastukset etenevät, raportoidaan Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry:n kotisivuilla www.stkl-fpf.fi tarkstusten tuloksista yksityiskohtaisesti. Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Tuula Dahlman, Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry, puh. 050 570 2951, viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322