Kasvattajaliitto haluaa tavata kokoomusjohdon

Suomalaiset turkiseläinkasvattajat ovat tyrmistyneitä keskeisten kokoomusvaikuttajien liittymisestä Animalia ry:n kampanjaan turkiseläinkasvatuksen kieltämiseksi maassamme vuoteen 2025 mennessä.

Turkistuotantoa kannattavien keskuudessa on paljon kokoomuksen kannattajia sekä puolueaktiiveja, joille eläinoikeusliikkeen kampanjaan liittyminen on tullut täytenä yllätyksenä. Onko puolueen linjaa nyt muutettu siten, että kokoomus Animalian tavoin kannattaa kaiken tuotantoeläintoiminnan alasajoa? Tähän Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry odottaa kokoomuksen puoluejohdon ottavan kantaa julkisesti. Nykyiseen hallitusohjelmaan on kirjattu selkeä poliittinen tuki turkiseläinkasvatukselle. Kokoomuksen varapuheenjohtajana toimivan opetusministerin julkinen kannanotto kieltää kyseinen elinkeino on voimakas poikkeama linjasta ja täydellinen selänkääntö yrittäjyydelle. Sitä ei voi millään perustella omantunnon kysymyksenä, koska yrittäjyyden ja omatoimisuuden puolustaminen on ymmärtääksemme puolueen ideologian ydin.