Norjalainen päivälehti paljastaa: Eläinaktivistien kuvapaljastukset vääristeltyjä

Norjalainen Dagbladet uutisoi, että eläinaktivistien siellä äskettäin julkistama kuva-aineisto sairaista turkiseläimistä on vääristeltyä. Uutisen mukaan tuottaja, jonka tilalla sairaiden eläinten väitettiin olleen, oli DNA-testauttanut hopeakettunsa, ja testitulos osoitti, että tuottajan eläinkannan geenikuvaus ei vastaa sairaiden eläinten DNA:ta. Artikkelissa haastateltu eläinlääkäri vahvistaa tiedon. Tuottaja on tehnyt asiasta tutkintapyynnön poliisille. Bildebevisene fra pelsdyrfarmen er falske http://www.dagbladet.no/2009/09/04/nyheter/pelsdyr/dyrevern/7947760 Norjan maatalousministeri Lars Peder Brekk pitää tapahtunutta erittäin valitettavana ja sanoo sen kyseenalaistavan eläinoikeusaktivistien toiminnan. Dette er sterkt beklagelig http://www.aftenposten.no/dyr/article3252390.ece Eläinlääkäri Are Krog kertoo tapahtumasta oheisessa videossa: Pelsfarmer får ubehagelige sms http://www.dagbladet.no/2009/09/06/nyheter/innenriks/pelsoppdrett/dyrevern/aktivister/7967422/ Lisätietoja: - toiminnanjohtaja Tuula Dahlman, STKL ry, puh. 050 570 2951 - viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, TT Oyj, puh. 050 5120 322