Norjan eläinoikeusliikkeen julkaisemat kohukuvat olivat liioiteltuja

Norjan elintarvikeviraston (Mattillsynet) tekemässä tarkastuksessa löytyi lähinnä kirjanpidollisia ja tilojen varusteluun ja siisteyteen liittyviä puutteita. Mattillsynet toteaa Norjan maatalousministeriölle tehdyssä raportissa, ettei tiloilta löytynyt sellaisia vakavia puutteita siinä laajuudessa, mitä eläinoikeusliikkeen julkaisemissa kuvissa annettiin ymmärtää. Tarkastuksessa tarkastettiin 44 eläinoikeusliikkeen elokuussa ilmiantamaa norjalaista turkiseläintilaa. - Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitolla on erittäin tiukka linja eläinten hyvinvointiasioiden suhteen. Emme hyväksy vähäpätöisimpiäkään puutteita turkistiloilla kuten ei Norjan sisarliittokaan, sanoo liiton toiminnanjohtaja Tuula Dahlman. Lehdistötiedote Norjan elintarvikeviraston tarkastusraportista: http://www.mattilsynet.no/ Lisätietoja: - toiminnanjohtaja Tuula Dahlman, puh. 050 570 2951 - eläinlääkäri Johanna Kankkonen, puh. 050 464 8834