Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry tuomitsee eläinsuojelurikkomukset ankarasti

Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry tuomitsee ankarasti A-studiossa tänään esitetyssä aktivistien salaa kuvaamassa materiaalissa esiintyneet eläinsuojelurikkomukset. Se vaatii täsmälliset tiedot kaikista kuvissa näytetyistä tiloista, jotta turkisala ja viranomaiset voivat ryhtyä välittömiin toimenpiteisiin kyseisten tilojen suhteen. – Kuvat eivät edusta suomalaisen turkiseläinkasvatuksen arkipäivää, sanoo toiminnanjohtaja Tuula Dahlman. Ihmettelemme, miksi aineistoa on kerätty yli puolen vuoden ajan ilman, että havainnoista on ilmoitettu poliisille. Tutkimme asian perin juurin. Suhtautumisemme laiminlyönteihin on nollatoleranssi, siksi välitön puuttuminen on elintärkeää. Liittoa arveluttaa myös se, että kuvien julkaiseminen on tietoisesti lykätty Lontoon muotiviikkojen alkamiseen ja eläinten kärsimystä näin pitkitetty. Tällainen toiminta ei kerro aidosta huolesta eläinten hyvinvointia kohtaan. Lisätietoja: toiminnanjohtaja Tuula Dahlman puh. 050 570 2951, Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä puh. 050 512 0322, Turkistuottajat Oyj