Tiina Saukko Suomen World Visionin vakinaiseksi toiminnanjohtajaksi

Report this content

Suomen World Visionin vt. toiminnanjohtaja, KTM Tiina Saukko on nimitetty järjestön vakinaiseksi toiminnanjohtajaksi 1.1.2011 alkaen. Järjestön aiempi toiminnanjohtaja Aki Temisevä jatkaa työtään markkinointijohtajana kansainvälisen World Visionin palveluksessa Lontoossa, jossa hänen vastuullaan on järjestön tuotemerkin, markkinoinnin ja varainhankintakonseptien kehittäminen maailmanlaajuisesti.

Tiina Saukolla on vankka kokemus World Visionin toiminnasta. Hän on toiminut Suomen World Visionin hallituksessa seitsemän vuotta, joista viisi vuotta puheenjohtajana, sekä järjestön vt. toiminnanjohtajana 1.1.2009 lähtien. Aiemman työuransa Saukko on tehnyt muun muassa Reilun kaupan edistämisen, lastensuojelun, koulutuspoliittisen vaikuttamisen ja viestinnän sekä varainhankinnan saralla.

- Tiina Saukossa yhdistyy ainutlaatuisella tavalla se asiaosaaminen, kansainvälinen kokemus ja energia sekä yhteiskuntasuhteet, joita Suomen World Visionin toiminnanjohtajalta edellytetään, toteaa Suomen World Visionin hallituksen puheenjohtaja Annamari Lammassaari.

- Motivaationi lasten ja perheiden hyvinvoinnin edistämiseksi on World Visionin toimintaa nähtyäni yhä vain lisääntynyt, koska olen nähnyt hankkeidemme saaneen aikaan niin valtavan määrän muutosta parempaan. Lapsilähtöinen, yhteisöperustainen lähestymistapamme ja kristillinen arvopohjamme tuovat kehitysyhteistyöhön kestävyyttä, Saukko kommentoi nimitystään.

Suomen World Vision on lasten elinoloja ja oikeuksia edistävä kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö ja osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä World Visionia. Suomen World Visionilla on 25 aluekehitysohjelmaa kuudessa maassa ympäri maailmaa ja kummimäärä on miltei 14 000. Vuonna 1983 perustettu Suomen World Vision on ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö, Reilun kaupan edistämisyhdistyksen jäsen ja hoitaa kuluvana vuonna Vastuullinen Lahjoittaminen ry:n puheenjohtajuutta.

Lisätietoja:

Annamari Lammassaari