Suomalainen Supermetrics Googlen kumppanina valloittamassa Business Intelligence -markkinaa

Report this content

Suomalainen Supermetrics julkaisee uuden markkinoinnin raportointituotteen ja on Googlen tärkein kumppani Google Data Studio -tuotteessa, jolla Google haastaa business intelligence -markkinan tämänhetkiset hallitsijat.

Supermetrics on Googlen useasti esiin nostama suomalainen startup, joka auttaa firmoja seuraamaan eri alustoilla tapahtuvaa markkinointiaan. Supermetrics on yksi Suomen menestyneimmistä yrityksistä Kauppalehden vertailussa.

6.9.2017 Supermetrics julkaisi uuden tuotteen, joka toimii yhdessä Google Data Studion kanssa. Data Studio on Googlen uusi datan analysointituote, joka on nopeasti saavuttamassa suosiota etenkin markkinoijien keskuudessa. Supermetricsin uudella tuotteella on mahdollista tuoda markkinointidataa Googlen ulkopuolisista lähteistä kuten Facebookista ja Twitteristä Data Studioon.

Google investoi voimakkaasti Data Studioon pyrkimyksenään haastaa business intelligence -markkinaa tällä hetkellä hallitsevat firmat kuten Microsoft, Qlik ja Tableau. Supermetricsillä on tässä kamppailussa keskeinen rooli, koska se tekee Data Studiosta varteenotettavan työkalun yrityksen koko markkinoinnin raportointiin. Ennen Supermetricsin uuden tuotteen julkaisua yritysten oli mahdollista käyttää Data Studiota vain Googlen omien mainoskanavien, kuten AdWordsin raportointiin.

Supermetrics on Googlen tärkein Data Studio -kumppani ja kaikista saatavilla olevista integraatioista valtaosa on Supermetricsin kehittämiä. Millään muulla suomalaisella yrityksellä ei ole vastaavaa asemaa Googlen kanssa. Supermetricisin uusi tuote on saanut innostuneen vastaanoton, tuhannet yritykset ympäri maailmaa ovat jo ottaneet sen käyttöön, ja se on saanut runsaasti huomiota sosiaalisessa mediassa ja markkinointialan julkaisuissa, mm. Marketing Land, eräs tärkeimmistä markkinointimedioista bloggasi aiheesta heti julkaisun jälkeen.

Taustaa Supermetricsistä

Helsinkiläinen Supermetrics on yksi Suomen nopeimmin kasvavista startupeista ja kärkipäässä Kauppalehden tilinpäätöksiin perustavassa suomalaisten yritysten listauksessa. Supermetrics on perustettu 2013 ja sen päätuote on Google Sheets -taulukkolaskennan yhteydessä toimiva tuote, jolla käyttäjät voivat hakea markkinointidataa eri lähteistä. Supermetricsin globaaliin asiakaskuntaan kuuluvat mm. BBC, Warner Bros ja Time Inc.

Linkkejä

Google Data Studion integraatiogalleria:

Googlen twiitti Supermetricsin uudesta tuotteesta:

Marketing Landin juttu Supermetricsistä:

Supermetrics:

Mikael Thuneberg,