Superoperator ja Axel Springer rakentamaan Euroopan laajuista digitaalista autopesulaverkostoa

Report this content

Berliini, Saksa, 29.7.2020 – Vastajulkaistu mobiilisovellus ja ensimmäiset digitalisoidut pesukadut ovat vasta alku Axel Springerin ja Superoperatorin yhteistyötavoitteissa. Kumppaniyritysten missiona on kohottaa autopesuala uudelle tasolle tuomalla markkinoille läpinäkyvyyttä ja parantamalla asiakaskokemusta.

Saksalaisen media- ja teknologiayhtiö Axel Springerin omistama ja markkinoima virtuaalinen autopesulaverkosto toimii brändiriippumattomalla alustalla, jolta autoilijat löytävät lähimmän autopesulan. Superoperaattorin kanssa solmittu kumppanuus mahdollistaa palvelun laajentamisen kaikenkattavaksi digitaaliseksi autopesulapalveluverkostoksi, josta hyötyvät sekä kuluttajat että autopesulayrittäjät.

Autopesuloiden digitalisoinnissa käytetään Superoperatorin toimittamaa teknologiaa, jonka ansioista autoilijat voivat valita, maksaa ja pesettää autonsa mobiilisovellusta käyttäen, kulkuneuvosta nousematta. Nämä kosketuksettomasti siirtyvät tapahtumat tarjoavat turvaa ja käyttömukavuutta COVID-19 pandemian aikana ja sosiaalisen etäisyyden pitämistä vaadittaessa. Clever Waschen -sovellus on jo kuluttajien saatavilla iOS ja Android -laitteille, ja se listaa kaikki verkoston autopesulat kattaen maantieteellisesti ensin DACH-maat. Yritykset suunnittelevat laajentavansa verkoston Euroopan laajuiseksi tulevina vuosina.

Clever Waschen -palveluita tarjotaan autopesulatoimijoille paketteina: perustason ilmainen Starter-paketti sisältää paikan sovelluksessa, mikä parantaa pesuloiden löydettävyyttä ja toimijat hyötyvät Clever Waschenin mainospanostuksista. Lisää etuja ja ominaisuuksia aina autopesuloiden koko toiminnan digitalisointiin saakka on saatavilla valitsemalla jokin kuukausimaksullisista paketeista. Patentoidulla Superoperator-teknologialla digitalisoitujen autopesuloiden omistajat voivat lisäksi hyödyntää kerättyä dataa yrityksensä tärkeiden osa-alueiden, kuten toimintatehokkuuden, asiakaskokemuksen ja uusien liiketoimintamallien kehittämiseen. Vodafone tukee Clever Waschenia connectivity-kumppanina autopesulaverkon infrastruktuurin luomisessa.

Ensimmäinen Clever Waschen -verkostoon liittynyt autopesulatoimija on CleanCar, jonka pesuloista puolet on tähän mennessä digitalisoitu. Berliinissä, Hampurissa, Neussissa, Hannoverissa ja Braunschweigissa sijaitsevia pesuloita seuraavat loppujen Saksassa ja Itävallassa sijaitsevien kohteiden digitalisoinnit.

”Odotan innolla Clever Waschenista ja digitalisaatiosta saatavia tuloksia. Pesuprosessin kontaktiton toimintatapa on ehdoton plussa näinä aikoina. Odotamme ottamamme uuden askeleen tuovan meille lisää asiakkaita ja myyntiä,” sanoo Holger Dörner, CEO, CleanCar AG.

Nicolas Meibohm, Axel Springerin Head of Connected Car lisää: ”Clever Waschen on jälleen yksi loistava esimerkki siitä, miten toteutamme yrityksessämme mediabrändiemme, kuten AUTO BILD:in selkeänä fokuksena olevaa ’future mobility’ -teemaa nokkelien kuluttajasovellusten avulla. Sovelluksemme digitalisoi perinteisen analogisen autopesulapalvelun, mikä tekee siitä käyttäjilleen helppoa, nopeaa ja kätevää aina avoimista hauista maksuun saakka. Samaan aikaan olemme luomassa perustaa tulevaisuuden autoon integroitumiselle. Clever Waschen on erittäin houkutteleva myös autopesulatoimijoille: he voivat tarjota asiakkailleen käyttäjäystävällisiä, mobiileja ratkaisuja ja kertoa samalla erikoistarjouksista laajasti tavoittavan Clever Tanken -hintavertailusovelluksemme avulla.

Superoperator Oy

Superoperator on globaalisti toimiva teknologiayritys ja järjestelmätoimittaja, joka auttaa autopesulayrityksiä kasvamaan digitalisaation avulla. Superoperatorin ainutlaatuinen, patentoitu teknologiaratkaisu (FI 125585 B/15.12.2015) kattaa kaiken, mitä tarvitaan perinteisen autopesulan muuttamiseen moderniksi, digitaalisesti toimivaksi kokonaisuudeksi. Yrityksen asiakkaita ovat mm. Axel Springer /Clever Waschen (Saksa), Tommy’s Express (Yhdysvallat), Juhlapesu Oy (Suomi), St1/Dirt (Ruotsi), Unipetrol/Benzina ja MOL (Tsekki) sekä EezyWasch (Australia). superoperator.com

Axel Springer

Axel Springer on media- ja teknologiayritys, joka toimii yli 40 maassa. Tarjoamalla informaatiota moninaisten omien mediabrändiensä (mm. BILD, WELT, BUSINESS INSIDER, POLITICO Europe) sekä lukiteltuja ilmoituksia tarjoavien portaaliensa (StepStone Group ja AVIV Group) kautta Axel Springer SE kannustaa ihmisiä tekemään vapaita päätöksiä omasta elämästään. Muutos perinteisestä printtimediayhtiöstä Euroopan johtavaksi digitaaliseksi julkaisijaksi on saatu nyt onnistuneesti päätökseen. Seuraava tavoite on jo määritelty: Axel Springer haluaa nousta nopean kasvun kautta digitaalisten sisältöjen ja digitaalisten luokiteltujen ilmoitusten globaaliksi markkinajohtajaksi. Yrityksen päämaja on Berliinissä, ja se työllistää maailmanlaajuisesti yli 16100 henkeä. Vuonna 2019 Axel Springer tuotti 73 prosenttia tuloistaan digitaalisilla toimilla.

Erkki Aminoff, CEO, Superoperator +358 400 500 564,
email erkki.aminoff@superoperator.com