Pohjoismaiden johtava huutokauppatalo Bukowskis 150 vuotta

Report this content

Taiteen, taidekäsityön, designin ja korujen asiantuntija Bukowskis tarjoaa juhlavuonnaan monipuolisia elämyksiä teemahuutokauppojen, kuratoitujen näyttelyiden ja tapahtumien muodossa. Moderni huutokauppatalo elää vahvasti tässä ajassa Pohjoismaiden laajimman asiantuntijakaartin ja vankan ammattitaidon kera. Juhlavuonnaan Bukowskis kutsuu nykyiset ja uudet asiakkaat palveltavaksi ja inspiroitumaan tasokkaan taiteen ja designin äärelle, hyödyntäen Bukowskin vuosisataista ammattitaitoa ja luotettavuutta.

Kuluvana vuonna merkkipäiväänsä viettävä Bukowskis perustettiin vuonna 1870 ruotsalaisen Henryk Bukowskin toimesta. Tähän päivään mennessä huutokauppatalosta on kasvanut Fine Art -markkinoiden hallitsija, jonka hyvät tulokset ja kansainväliset verkostot takaavat asiakkaalle poikkeukselliset edellytykset niin taiteen ostoon kuin myyntiin. Bukowskis on myös yksi suomalaisen taidemaailman tunnetuimpia instituutioita, ja Helsingin katukuvassa se on ollut vuodesta 1979 lähtien. Tuore maajohtaja Saara Wörlund on ylpeä voidessaan jatkaa tiimeineen suomalaisten luottamuksen ansainneen yrityksen toimintaa juhlavuonna.

– Kevään huutokauppasesonki on käynnistynyt onnistuneesti ja alkuvuodesta näyttelytilamme on täyttynyt mielenkiintoisilla teemakokonaisuuksilla. Meillä on edessämme tapahtumarikas vuosi ja odotan innolla Bukowskin toiminnan viemistä eteenpäin Suomessa yhdessä vahvan asiantuntijatiimin kanssa, Wörlund toteaa.

Kuluvan juhlavuoden kohokohtia ovat Helsingissä maalis-huhtikuun Helsinki Design + Contemporary Art -erikoishuutokauppa sekä Helsinki Spring Sale touko-kesäkuussa. Syksyn tapauksiin lukeutuu Helsinki Design + Contemporary Art  ja Helsinki Winter Sale. Bukowskis lupaa asiakkailleen ja taiteen ystäville jälleen tasokkaita, positiivisia yllätyksiä huutokauppa-artikkelien joukossa ja samalla koko henkilökunta toivottaa nykyiset ja uudet asiakkaat tutustumaan huutokauppojen erikoisuuksiin henkilökohtaisesti Helsingin Katajanokan ateljeetilaan.

Kulloistenkin huutokauppakokoelmien rakentaminen on liikkeen asiantuntijoille intohimoista ja tarkkaa työskentelyä. Ammattilaiset näkevät myös tämän päivän murroksen taiteen kuluttamisessa. Taide on muuttunut yhä useammalle statuksesta elämäntavaksi.

– Kulutustottumuksistaan tietoinen uusi ostajasukupolvi tekee hankintoja harkiten ja panostaen laatuun määrän sijaan. Taiteesta haetaan sisältöä, joka istuu omaan identiteettiin ja arvoihin – ajattomasta designista halutaan kestävää elämänkumppania. Kevään ensimmäinen erikoishuutokauppa Design + Contemporary Art yhdistää arvostetut design-klassikot oman aikamme hermolla elävään nykytaiteeseen, Laura Pohjola, Bukowskin taiteen asiantuntija kertoo.

Bukowskin verkkosivuilla laatuhuutokauppa on käynnissä ympäri vuorokauden. Bukowskis Private Sales tarjoaa räätälöityjä ratkaisuja erityistarpeisiin ja tilanteisiin, joissa halutaan käyttää hienovaraisempaa osto- ja myyntikanavaa. Bukowskin toimipisteiden asiantuntijat tekevät tarvittaessa kotikäyntejä Suomessa, Ruotsissa ja myös muissa maissa. Bukowskin verkkoliikenne jatkaa kasvuaan ja Bukowskis on kysytty toimija myös asiakkaille Aasiassa ja Yhdysvalloissa.

Lisätietoja:

Ellen Huhtamies
Marketing & PR Finland
Bukowski Oy Ab, Mastokatu 4-6
00160 Helsinki, Finland
T: +358 (0)9 668 91 10
www.bukowskis.com

Bukowskis 150 vuotta faktoja:

• Perustettu Ruotsissa vuonna 1870
  • Pohjoismaiden johtava huutokauppatalo
  • Pohjoismaiden laajin asiantuntijakaarti taiteen, designin ja korujen alalla
  • Liike Helsingissä vuodesta 1979, näyttelytila Katajanokalla
  • Maajohtaja Suomessa Saara Wörling
  • Juhlavuoden kotimaisia tapauksia: Helsinki Design + Contemporary Art keväällä ja syksyllä, Helsinki Spring Sale ja Helsinki Winter Sale
  • Online-huutokaupat auki ympäri vuorokauden

Korkeimmat noteeraukset Suomessa 2019:

Reidar Särestöniemi, "Ilvekset" (vasarahinta: 90 200 €, loppuhinta: 114 577 €)

Josef von Brandt (vasarahinta: 115 311 €, loppuhinta: 141 254 €)

Konserniin korkeimmat noteeraukset 2019:

Lucio Fontana, "Concetto Spaziale, Attese" (vasarahinta: 14 250 000 SEK, loppuhinta: 14 371 465 SEK)

Helene Schjerfbeck, "Nuori nainen" (vasarahinta: 6 000 000 SEK, loppuhinta: 7 350 000 SEK)

Bukowskis on Pohjoismaiden johtava huutokauppatalo, joka tänä päivänä toimii kansainvälisesti luoden ja kehittäen pohjoismaisia taide- ja designmarkkinoita.  Bukowskin hallitseva asema Pohjoismaisilla huutokauppamarkkinoilla perustuu laatuun, asiantuntemukseen ja kansainväliseen verkostoon.