Mirkku Kullberg Kämp Groupin markkinointijohtajaksi

Kämp Groupin yritysostot ja uudet hotellikonseptit saavat tuekseen vahvaa markkinointiosaamista. Mirkku Kullberg palaa Suomeen ja ottaa johtaakseen hotellien strategisen markkinoinnin.

Kämp Group on rekrytoinut tiimiinsä kansainvälisen markkinoinnin ammattilaisen Mirkku Kullbergin, joka palaa Suomeen Sveitsistä huonekaluyhtiö Vitralta. Kullberg on työskennellyt viimeiset puolitoista vuotta Vitra Homen liiketoiminnan vetäjänä. Tätä ennen hän oli lähes kymmenen vuotta Artek Oy:n toimitusjohtajana. Vitra osti Artekin syksyllä 2013 ruotsalaiselta Proventukselta. Mirkku Kullbergilla on vahva tausta markkinoinnista sekä muuttuvista liiketoimintaympäristöistä.

On meille todella onnekas sattuma, että Mirkku edes harkitsi Suomeen palaamista ja halusi tarttua haasteeseemme. Meidän on rohkeasti kyseenalaistettava oma tekemisemme ja tuotettava asiakkaalle sitä, mitä he aidosti haluavat ja tarvitsevat. Markkinointi on väylä viedä tätä viestiä läpi. Mirkku tuo meille energiaa, voimaa, kokemusta ja iloa – kaikkea sitä, jonka haluamme välittää asiakkaillemmekin”, toteaa Kämp Groupin toimitusjohtaja Laura Tarkka.

Kämp Groupin tärkeimpiä tavoitteita vuodelle 2016 on vahvistaa brändien tunnistettavuutta ja investoida vahvasti markkinointiin.

Nyt on edessä syväsukellus uudelle toimialalle ja olen todella innostunut tästä haasteesta. Hotellitoimiala elää jatkuvasti muuttuvassa toiminnallisessa ilmastossa. Monikanavaisuus, digitaalisuus, joustavuus ja nopeus ovat välttämättömiä, mutta samalla päätökset sekä hotelli- että ravintolavalinnoissa ovat hyvin emotionaalisia ja vaativat rinnalleen aitoa sisältöä sekä elämyksellisyyttä. Vaikka digitaalinen markkinointi ja sen kehitys tulevat olemaan keskeisessä asemassa, on meidän muistettava, että jokainen teko, palvelukokemus ja pienikin elämys ovat loistavia mahdollisuuksia markkinoinnille”, kommentoi Kullberg.

Kämp Groupin strateginen kehitystyö jatkuu

Kuluneiden puolentoista vuoden aikana Kämp Groupin portfolio on laajentunut käsittämään Helsingin tunnetuimmat hotellit. Legendaarinen Kämp hotel, lifestyle-hotellit Haven, Fabian, elokuussa avattu Lilla Roberts, design-hotellin käsitteen Helsinkiin tuonut Klaus K, neljä Glo-hotellia sekä kesällä 2017 avattava St. George muodostavat ryhmän kiinnostavasti erilaisia hotelleja. Tämä antaa yhtiölle ainutlaatuisia mahdollisuuksia laajan asiakaskunnan tavoittamiseen niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin ja tekee Helsingistä entistä kiinnostavamman matkailukohteena.

Voimme rakentaa merkittäviä synergioita ryhmän sisällä, mutta jokaisen hotellin tulee samalla loistaa omana brändinään, löytää oma asiakaskuntansa ja säilyttää oma identiteettinsä ainutkertaisena ja mielenkiintoisena”, Mirkku Kullberg pohtii ja jatkaa: “Edessä on varmasti rajoja rikkovia ideoita ja aktiivisia tekoja. Kämp Groupissa on tekemisen meininki, omistajien sitoutumista sekä vahvaa alan osaamista. Tämä, jos mikä on ihmiseltä ihmiselle!”

Mirkun tunnelmat uudesta tehtävästä myös Kämp Groupin Youtube-kanavalla.

LISÄTIEDOT:

Toimitusjohtaja Laura Tarkka, laura.tarkka@kampgroup.fi, p. 040 5052193

Markkinointijohtaja Mirkku Kullberg, mirkku.kullberg@kampgroup.fi, p. 040 5636636

Haastattelupyynnöt ja materiaalit: Emmi Kupari / Superson, emmi.kupari@superson.fi, p. 050 355 1025

Kämp Group on suomalainen hotellikonserni, johon kuuluu joukko Helsingin maineikkaimpia hotelleja ja ravintoloita sekä Kämp Spa. Kämp Groupissa työskentelee noin 400 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2015 oli noin 63 miljoonaa euroa. Konsernin kansainvälisesti tunnetuin hotelli on 1887 perustettu legendaarinen Hotel Kämp ja lisäksi siihen kuuluu luksus- ja design-hotelli Klaus K, korkea tasoiset Hotelli Haven, Hotelli Fabian, elokuussa avattu Hotelli Lilla Roberts sekä suosittu lifestyle-hotelliketju GLO Hotels. Kesällä 2017 avautuu ryhmän 10. hotelli, St. George Yrjönkadulle. Kämp Groupin omistavat CapManin hallinnoimat rahastot, Berling Capital Oy, Rake Oy ja Kämp Groupin toimiva johto.