Lehdistötiedote: SUSE OpenStack Cloud 5 helpottaa yksityisen pilven hallintaa

1.4.2015 - SUSE® on julkistanut SUSE OpenStack Cloud 5 -ratkaisun, joka on uusin versio SUSEn avoimen lähdekoodin OpenStack-pohjaisiin yksityisen pilven infrastruktuurien (IaaS) rakentamiseen tarkoitetuista ratkaisuista.

SUSE OpenStack Cloud 5 perustuu OpenStackin viimeisimpään versioon (Juno) ja tarjoaa aiempaa parempaa joustavuutta verkkoympäristöihin sekä parempaa operatiivista tehokkuutta helpottamaan yksityisten pilvi-infrastruktuurien hallintaa. Ratkaisu tarjoaa ’as-a-service’ -toiminnallisuuksia, joiden avulla yritysten kehitysyksiköt ja big datan asiantuntijat voivat tuottaa nopeasti liiketoimintoja palvelevia ratkaisuja. Se integroituu SUSE Enterprise Storageen ja SUSE Linux Enterprise Server 12 -konesaliratkaisuihin.

Gartnerin johtavien asiantuntijoiden arvioiden mukaan* yrityksille tarkoitettujen OpenStack-pohjaisten ratkaisujen käyttöönotto tulee kymmenkertaistumaan nykytasolta vuoteen 2019 mennessä ekosysteemituen kasvaessa ja teknologian kypsyyden lisääntyessä.

“Asiakkaat näkevät yksityisen pilven tarjoamat hyödyt, kuten säästöt kustannuksissa ja ajassa, yhä paremmin jatkuvasti lisääntyvien OpenStack-yritysratkaisujen laajentuessa SUSE OpenStack Cloudiin. Yritykset voivat palvella omia asiakkaitaan entistä paremmin ja tehostaa omaa liiketoimintaa”, sanoo Nils Brauckmann, president and general manager, SUSE. “Automaation ja korkean käytettävyyden toiminnallisuudet edistävät helppoa hallittavuutta sekä lisäävät tehokkuutta yritysten konesaliympäristöissä.”

SUSE OpenStack Cloud 5 tarjoaa yrityksille merkittäviä hyötyjä:

Parempaa joustavuutta verkkoympäristöihin – SUSE OpenStack Cloud 5 tarjoaa lisää toiminnallisuuksia verkkoympäristöihin ja enemmän tukea kolmannen osapuolen OpenStack-verkkoliitäntöihin. Virtuaalisen reitityksen avulla yksittäiset noodit voivat suorittaa reitityksiä itsenäisesti tai klusteroidusti. Verkko laajenee automaattisesti kun noodeja lisätään. Se vähentää keskuskytkimien kautta kulkevaa tietoliikennettä ja parantaa verkon vikasietoisuutta, skaalautuvuutta, suorituskykyä sekä käytettävyyttä.

Nostaa operatiivista suorituskykyä – SUSE OpenStack Cloudin asennusta on tehostettu, ja asiakkaan yksityisen pilven ulkopuolella käyttämiä palvelimia voidaan integroida saumattomasti asiakkaan pilviympäristöön. SUSE OpenStack Cloud 5 kerää ja hakee lokit keskitetysti. Pilviympäristöjen hallintaan saadaan yksi näkymä ja vikatilanteiden ratkaisu tehostuu.

Integraatio SUSE Enterprise Storageen ja SUSE Linux Enterprise Server 12 -käyttöjärjestelmään – SUSE OpenStack Cloud 5 sisältää tuen SUSE Linux Enterprise Server 12:sta pilven noodeilla, ja tarjoaa viimeisimmät KVM ja Xen virtuaalialustaversiot. SLES 12 noodeja voidaan käyttää rinnakkain SLES 11 SP3-noodien kanssa. SUSE OpenStack Cloud 5 voidaan integroida myös Cephiin perustuvaan SUSE Enterprise Storage -tallennusjärjestelmään.

Palveluiden toimittaminen helpottuu – Useat työkuormat vaativat lisäpalveluita. Standardisoitu ’as-a-service’ -malli helpottaa ja nopeuttaa asennusta, eikä käyttäjien tarvitse itse hallita ja konfiguroida palveluita. Kehitystyöhön ja big dataan räätälöityjen yksityisen pilven ratkaisujen käyttöönotto nopeutuu.

SUSE OpenStack Cloud 5 sisältää myös datan prosessointiin liittyvän ’Saharan’, joka tarjoaa helpon tavan provisioida tietointensiivisiä sovellusklustereita, kuten Hadoopia tai Sparkia, OpenStackin päällä.

”OpenStackin kypsyyden lisääntyessä ja yrityskäytön kasvaessa, haluavat yhä useammat käyttäjät hyödyntää ylimääräistä kapasiteettia Hadoop-palveluihin”, kertoo Tomer Shiran, vice president of product management, MapR Technologies. ”SUSE OpenStack Cloud 5:n sisältämän Sahara-tuen ja Hadoopin sisältämän MapR Distributionin ansiosta käyttäjät voivat provisioida jatkuvaan kehitystyöhön ja testaukseen dynaamisia Hadoop-klustereita muutamissa minuuteissa. MapR ja SUSE tarjoavat siihen tukea.”

*Gartner, How to Succeed in Your OpenStack Deployment, Donna Scott, Arun Chandrasekaran, 20.2.2015

Lisätietoja SUSE OpenStack Cloud -ratkaisuista osoitteessa www.suse.com/cloud ja SUSE OpenStack Cloud 5 -ratkaisun hinnoittelusta osoitteessa suse.com/products/suse-cloud/how-to-buy.