SUSE nopeuttaa ja helpottaa pilvipalveluiden käyttöönottoa

26.4.2013 - SUSE® on tuonut riippumattomille ohjelmistotoimittajille ja konesaleihin uuden SUSE Studio™ 1.3 -version. Se sisältää ohjelmistoimage-työkalun, jolla voidaan hallita tehokkaasti työkuormia sekä virtuaalisissa ympäristössä että pilvessä, kattaen EC2:n, OpenStackin ja SUSE Cloudin. Uuden version avulla voidaan tehostaa ohjelmistojen toimitukseen sekä elinkaaren hallintaan käytettyjä kustannuksia ja resursseja. Yritysten IT-yksiköillä, ohjelmistotoimittajilla ja laitetoimittajilla on nyt mahdollisuus toimittaa uutta teknologiaa sekä palveluita nopeammin ja tehokkaammin.

SUSE Studion avulla voidaan toteuttaa ohjelmistoimaget fyysisiin ja virtuaalisiin ympäristöihin sekä pilveen useassa eri formaatissa. SUSE Studio tallentaa tarvittavan datan, ja tarjoaa mahdollisuuden tuottaa, muuttaa, testata sekä toimittaa ohjelmistopäivityksiä helppokäyttöisen käyttöliittymän kautta. Käyttöliittymään pääsee käsiksi web-selaimella.

”ownCloud tarjoaa kattavan tiedostojen synkronoinnin sekä ohjelmiston jakamisen työkalun, joka integroituu yrityksen nykyiseen infrastruktuuriin ja on helposti laajennettavissa. SUSE Studion avulla voidaan paketoida, konfiguroida ja toimittaa nopeasti ownCloud-ohjelmistoimageja. Intuitiivisella käyttöliittymällä voidaan virtaviivaistaa koko prosessi muutamalla hiiren klikkauksella”, sanoo ownCloudin VP of Products, Matt Richards.

Runsaasti uusia ominaisuuksia

SUSE Studio 1.3:n sisältämillä ominaisuuksilla voidaan tehostaa pilvipohjaisia ja virtuaalisia toimituksia sekä tehostaa ohjelmistojen hallintaa fyysisissä ja virtuaalisissa ympäristöissä sekä pilvessä.

Se on integroitu avoimen lähdekoodin SUSE OpenStack -pilvipalvelualustalle. Parannuksia SUSE Studio 1.3 tuo myös julkiseen pilveen, ja siinä voidaan hyödyntää Amazonin web-palveluita ottamalla Amazon EC2 käyttöön suoraan SUSE Studiosta.

SUSE Studio 1.3 tukee kaikkia merkittävimpiä virtuaali- ja pilvipalvelualustoja, joita ovat VMware, VirtualBox, Xen, KVM, Hyper-V, SUSE Cloud, OpenStack ja Amazon EC2. Virtuaalisia sovelluksia voidaan ajaa myös Windows Server -ympäristöissä.

"SUSE Studio, yhdessä SUSE Managerin ja SUSE Cloudin kanssa, on suunniteltu helpottamaan ohjelmistojen toimittamista fyysisiin sekä virtuaalisiin ympäristöihin ja pilveen. Se tarjoaa turvallisen polun pilveen, ja säästää kustannuksia sekä resursseja”, kertoo Aaltonen.

Lisätietoja SUSE Studiosta: http://www.suse.com/products/susestudio/