SUSE vahvistaa asemiaan johtavana Linux-toimittajana

19.8.2013 - Linuxiin pohjautuvia yritystason käyttöjärjestelmiä ja ohjelmistoja toimittava SUSE saavutti maaliskuussa 2013 päättyneellä tilikaudella yli 20 prosentin liikevaihdon kasvun edelliseen vuoteen verrattuna. Kannattavasti kasvanut SUSE panostaa strategiansa mukaisesti Linux-markkinaa nopeampaan kasvuun sekä lupaavimpien tuotteidensa, kuten SUSE Cloudin kehitystyöhön.

SUSEn liiketoiminta koostuu SUSE Linux Enterprise Server -käyttöjärjestelmistä, sulautetuista järjestelmistä sekä pilviratkaisuista.

”Menestyimme viime tilikaudella erittäin hyvin kaikilla liiketoiminta-alueillamme. SUSE Linux Enterprise Server -käyttöjärjestelmiin ja sulautettuihin järjestelmiin liittyvä myynti kasvoi voimakkaasti. Keskityimme strategiamme mukaisesti ydintuotteisiimme ja asiakkaamme solmivat kanssamme yhä enemmän pitkäkestoisia yhteistyösopimuksia. Kasvua kertyi liikevaihdon osalta edelliseen vuoteen verrattuna yli 20 prosenttia, ja saavutimme erinomaisen kannattavuuden”, kertoo

SUSE EMEA:n myynti- ja markkinointijohtaja Ronald de Jong.

”Linux-markkinan ennustetaan kasvavan tänä vuonna noin 15 prosenttia, mutta me pyrimme strategiamme mukaisesti kasvattamaan liikevaihtoamme yli 20 prosenttia”, sanoo de Jong.

Runsaasti lupaavia tuotteita

Kaikista maailman Linux-pohjaisista palvelimista yli 80 prosenttia pyörii SUSE Linux Enterprise Server -palvelinkäyttöjärjestelmällä, kuten myös 70 prosenttia Linux-pohjaisista SAP-sovelluksista. ”Meillä on asiakkaina runsaasti myös johtavia suomalaisyrityksiä”, kertoo de Jong.

Pilvestä on tullut keskeinen osa SUSEn strategiaa, ja tammikuussa 2013 esiteltiin yksityisiin pilviympäristöihin tarkoitettu SUSE Cloud. ”OpenStack-pohjainen SUSE Cloud tarjoaa yrityksille laadukkaat pilvityökalut. Tuotteen toiminnallisten ominaisuuksien kehitystyö jatkuu, ja esittelemme syyskuussa uuden yhä paremman SUSE Cloudin”, kertoo de Jong. ”Tuotteen asennus onnistuu kätevästi muutamassa tunnissa, ja kysyntä kasvaa hyvin nopeasti.”

SUSE on esitellyt tuoreeltaan muun muassa uuden SUSE Studio™ 1.3:n, jolla voidaan hallita tehokkaasti työkuormia sekä virtuaalisissa ympäristössä että pilvessä. Ratkaisu tukee kaikkia merkittävimpiä virtuaali- ja pilvipalvelualustoja.

SUSEn käyttöjärjestelmä on sertifioitu yli 13.500 laitteeseen ja yli 9.500 sovellukseen. ”Se on enemmän kuin kellään muulla Linux-toimittajalla. Olemme saavuttaneet Linux-toimittajana johtavan aseman monilla osa-alueilla”, sanoo de Jong.

www.suse.com