Uusin SUSE Cloud 4 nyt saatavilla - sisältää täysin tuetun Ceph-tallennuksen

25.8.2014 - SUSEn® uusin avoimen lähdekoodin OpenStack-ratkaisu SUSE Cloud 4 on nyt saatavilla. SUSE Cloud -tuotteella voidaan toteuttaa nopeasti yritysten tarpeisiin yksityisen pilven infrastruktuuri. Uusin versio tarjoaa yrityksille nyt täyden Ceph-tallennusjärjestelmätuen ja yhä edistyksellisempiä VMware-toiminnallisuuksia. SUSE Cloud tarjoaa aiempaa tehokkaamman skaalautuvuuden, automaation ja käytettävyyden sekä helpottaa yritysten mahdollisuuksia käyttää OpenStack-ratkaisuja sekä saavuttaa paras mahdollinen hyöty omille IT-investoinneilleen.

“Uusimman SUSE Cloud 4 version myötä SUSEsta on tullut johtava standardisoitujen OpenStack-ratkaisujen toimittaja tämän päivän konesaliympäristöissä”, sanoo Michael Miller, SUSE® vice president of global alliances and marketing. “SUSE Cloudilla voidaan toteuttaa vaivattomasti ja kustannustehokkaasti korkean käytettävyyden yksityisen pilven infrastruktuuri myös eri virtuaalialustoista koostuviin ympäristöihin.   Ceph-tallennusjärjestelmätuen tarjoamat yhä tehokkaammat tallennusominaisuudet nostavat SUSE Cloudin tuottamaa lisäarvoa ja joustavuutta lähes kaikissa yrityksissä.”

SUSE Cloud tarjoaa yrityksille toiminnallisuuksia ja tuen ottaa saumattomasti käyttöön avoimen lähdekoodin yksityisen pilviratkaisun. Helposti hallittava SUSE Cloud on markkinoiden ensimmäinen yrityksille toteutettu IaaS-ratkaisu, joka tarjoaa automatisoidun korkean käytettävyyden konfiguroinnin sekä käyttöönoton OpenStack-pilvipalveluiden osalta. Se tarjoaa yksityiseen pilveen SLA-palvelutasot, ja tukee merkittävimpiä virtuaalialustoja, kuten KVM, Xen, Microsoft Hyper-V sekä VMware vSphere.

“Objektitallennustila on yhä tärkeämpää pilvi-infrastruktuureissa. Ceph ja OpenStack ovat toisiaan erinomaisesti täydentäviä ratkaisuja. Näitä arvostavat yhä enemmän yritykset, jotka haluavat toteuttaa joustavamman ja yhä paremmin reagoivan infrastruktuurin saavuttaakseen liiketoiminnan tavoitteensa. Integroimalla Ceph-tallennuksen asennuksen SUSE Cloudiin, SUSE on helpottanut käyttöönottoprosessia ja yritykset voivat nyt skaalata tallennuksen aiempaa nopeammin OpenStack-pohjaisessa pilvessä”, sanoo IDC:n Laura DuBois, program vice president, storage.

SUSE Cloud 4 tarjoaa yrityksille merkittäviä hyötyjä:

• Kustannussäästöjä integroidulla objektipohjaisella Ceph-tallennusjärjestelmällä. Automatisoidulla konfiguraatiolla vaivaton Ceph-klusterointi sekä äärimmäisen skaalautuva tallennusympäristö.

• Maksimaalisen hyödyn VMware-investoinneille, koska ratkaisulla voidaan toteuttaa yhä tehokkaammin integraatio nykyisten VMwaren vSphere -ympäristöjen ja OpenStackin kanssa. SUSE Cloud sisältää edistykselliset VMware-toiminnallisuudet ohjelmistoimagejen hallintaan ja tuen VMware Virtual SAN™:iin, VMware vSphere® -noodeihin, VMware NSX™ -verkon virtualisointiin sekä vSphere-ajureille tallennukseen.

• Yksinkertaisempi työkuormien käyttöönotto, tarjoten samalla paremman skaalautuvuus- ja automaatioasteen. SUSE Cloud tarjoaa tietokannan, kuormantasauksen ja palomuurin palveluna. Palveluiden standardisointi nopeuttaa työkuormien käyttöönottoa, eikä edellytä erikseen palveluiden hallintaa ja konfigurointia. SUSE Cloud tehostaa sovellusten skaalautuvuutta.

“OpenStack-projektin suosio on kasvamassa yrityksissä, joissa arvostetaan korkeaa käytettävyyttä ja tehokasta integraatiota yrityksessä käytettyihin työkaluihin sekä alustoihin ja mahdollisuutta hyödyntää viimeisimpiä innovaatioita. Juuri sitä SUSE tarjoaa Ceph-integraatiolla ja korkean käytettävyyden työkaluilla”, kertoo Jonathan Bryce, executive director, OpenStack Foundation.

“SUSE tekee tiiviistä yhteistyötä monien johtavien teknologiatoimittajien, kuten Ciscon, Hedera Technologyn, Intelin, UShareSoftin ja VMwaren, kanssa tuottaakseen yrityksille käytettävyydeltään ja toiminnallisuuksiltaan yhä korkealuokkaisemmat avoimen lähdekoodin yksityisen pilven ratkaisut. Suomessakin asiakkaamme ovat osoittaneet paljon mielenkiintoa OpenStack-pohjaisten yksityisten pilvien rakentamiseen, ja hankkeita jossa näitä testataan on jo useita käynnissä ”, kertoo SUSE Suomen toimitusjohtaja Kim Aaltonen.

Lisätietoja SUSE Cloud 4 -ratkaisusta osoitteessa www.suse.com/cloud ja sen hinnoittelusta osoitteessa

suse.com/products/suse-cloud/how-to-buy.

Kokeile SUSE Cloud 4 -ratkaisua  http://www.susesuomi.fi/proof-of-concept-projektit/