Habbo Hotel ja Facebook kytkeytyvät toisiinsa

Habbo Hotel -virtuaalimaailmaan pääsee nyt helposti ja yksinkertaisesti Facebookissa. Maailman suurin teinien virtuaalimaailma on nyt kansainvälisesti kytketty maailman suurimpaan sosiaaliseen verkostoon. Facebook Connect -toiminnallisuuden ansiosta reaalimaailman ystävien löytäminen Habbossa ja erilaisten Habbo-kokemuksien jakaminen on helppoa ja nopeaa. Habbo Hotelilla on tällä hetkellä 31 paikallista yhteisöä ympäri maailman ja kaikilla on oma erillinen Facebook-applikaatio. Habbo-yhteisöjen 15 miljoonaa kuukausittaista eri kävijää voivat nyt helposti kertoa ystävilleen liittymisestään Habboon, huoneiden rakentamisesta, lemmikkien hoitamisesta, lahjojen antamisesta jne. Myös Habboa käyttävät mainostajabrändit hyötyvät tästä uudesta viraaliominaisuudesta. Habboon liittyminen Facebook-applikaation kautta tapahtuu käytännössä parilla klikkauksella. Facebook-rekisteröinnin ansiosta Habboon ei tarvita erillistä kirjautumista, vaan virtuaalimaailmaan pääsee suoraan satunnaisesti generoidulla hahmolla, jonka ulkonäköä voi muuttaa joko heti tai myöhemmin. Habboa käyttävien Facebook-ystävien löytäminen on helppoa, sillä kirjauduttuaan kerran palveluun he ilmestyvät automaattisesti Habbon ystävälistaan. “Habbo Hotelin virtuaalimaailman yhdistäminen Facebookin reaalimaailman ystäväverkostoon on erittäin innostava askel meille”, kertoo Sulakkeen toimitusjohtaja Timo Soininen. “Facebook on erinomainen työkalu ystävien kanssa sosialisointiin, kun Habbo taas vie reaaliaikaisen tapaamisen ja uusien ihmisten kohtaamisen täysin uudelle tasolle Facebookissa. Habbon perusidea on ystävien tapaaminen ja Facebook Connect antaa tälle aivan uuden merkityksen. Uskon, että myös monet brändit, jotka haluavat tavoittaa kansainvälisen teiniyleisön, hyötyvät tästä uudesta toiminnallisuudesta”. Habbo Hotelin käyttömahdollisuudet laajenevat lähitulevaisuudessa myös muihin sosiaalisiin verkostoihin ja web-palveluihin. Näihin kuuluvat mm. MySpace, Yahoo! ja Google. Habbo Hotel Suomen Facebook-applikaatio löytyy täältä: http://apps.facebook.com/habbofi/ Habbo & Facebook pressikuvia: Habbo FB login Habbo frontpage in FB Habbo room in FB Tietoja Sulakkeesta: Sulake on internet-yhteisöihin ja virtuaalimaailmoihin keskittynyt yhtiö. Sulakkeen päätuote on Habbo Hotel, maailman suurin teinien virtuaalimaailma ja yhteisö. Lokalisoituja Habbo-maailmoja on tällä hetkellä 31 maassa, kuudella mantereella. Habbossa vierailee kuukausittain yli 15 miljoonaa yksittäistä kävijää (lähde: Quantcast) ja kaikkiaan rekisteröityjä hahmoja on yli 155 miljoonaa. Sulake on perustettu vuonna 2000. Perustamisvuotensa jälkeen yhtiö on kasvanut nopeasti jokaisena toimintavuotenaan. Vuonna 2008 liikevaihto nousi 50 miljoonaan euroon. Sulakkeen merkittävimmät omistajat ovat Taivas-yhtiöt, Elisa, 3i Group ja Benchmark Capital. Lisäksi omistajina ovat Movida Group (Japanissa), yhtiön perustajat Sampo Karjalainen ja Aapo Kyrölä, toimitusjohtaja Timo Soininen sekä laaja joukko yhtiön muuta henkilöstöä. Sulakkeella on toimistot 13 maassa, pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Tällä hetkellä yhtiöllä on maailmanlaajuisesti 270 työntekijää. www.sulake.com www.habbo.fi