Sulake julkistaa Bobba Bar -mobiilivirtuaalimaailman

Bobba Bar on nyt saatavilla iPhone- ja iPod Touch -laitteille, Nokian älypuhelimille ja muille S60-puhelimille

Sulake, Habbo Hotelin ja IRC-Gallerian taustayhtiö, on tuonut markkinoille uuden tuotteen, Bobba Bar -virtuaalimaailman. Bobba Bar on mobiilipuhelimissa toimiva virtuaalinen tapaamispaikka. Tuote on nyt saatavilla iTunes App Storessa iPhone- ja iPod Touch -laitteille ja OVI-palvelussa Nokian älypuhelimille. Muille puhelimille tuotteen voi ladata Bobba Barin sivustolta osoitteesta www.bobba.com. Bobba Barin monipuoliset ja jännittävät baarit, kahvilat ja klubit tarjoavat yli 17-vuotiaille kännyköiden käyttäjille paikan tavata uusia ja nykyisiä ystäviä eri puolilta maailmaa, mennä romanttisille treffeille tai vaikkapa käydä kiinnostavia keskusteluja eri aihepiireille suunnitelluissa tiloissa. Bobba Barin käyttö aloitetaan virtuaalihahmon luonnilla. Valikoimissa on lukuisia vaihtoehtoja hahmon räätälöintiin: erilaisten hattujen, vaatekappaleiden, kenkien ja asusteiden yhdistelmiä on yli miljardi! Bobba Barin yksinkertaisen ja helppokäyttöisen käyttöliittymän ansiosta virtuaalitiloissa navigoiminen ja toisten kanssa jutteleminen on helppoa. iPhonen kosketusnäytön avulla näkymiä voi helposti lähentää ja loitontaa. Keskustelu aloitetaan yksinkertaisesti kirjoittamalla tekstiä ruudulle. Baarikavereita voi lisätä muistiin omiin kaverilistoihin, uusia ystäviä voi kutsua tekstiviesteillä, sähköpostilla tai vaikkapa Twitterin ja Facebookin kautta. Kuten oikeissakin baareissa, tiskien takana on henkilökuntaa, joilta saa pyytämällä juotavaa – sillä poikkeuksella, että Bobba Barissa juomat ovat ilmaisia! Sulake on tehnyt jo pitkään mobiilivirtuaalimaailmoihin liittyvää tutkimus- ja kehitystyötä. Bobba Bar on tulosta aikaisemmista hankkeista, joihin kuuluvat Mini Friday -tutkimushanke (www.minifriday.com) sekä aikaisempi Bobba-betaversio Nokia-puhelimille. Tutkimusten ja käyttäjäpalautteen perusteella Bobba Bar muodostui nykyisenlaiseksi helppokäyttöiseksi sosiaaliseksi tapaamispaikaksi. Bobba Bar on myös luonnollinen jatke Sulakkeen Habbo Hotel -tuotteelle, joka 15 miljoonalla kuukausikävijällään on tällä hetkellä maailman suurin teinien virtuaalimaailma. Bobba Bar on nyt saatavilla ilmaiseksi. Lähitulevaisuudessa tuotteeseen liitetään pelinsisäisiä ostomahdollisuuksia ja maksujärjestelmiä.