Taivas sitoutui Baltic Sea Action Summit -hankkeen markkinointiasiantuntijaksi Itämeren pelastamiseksi

Suunnittelutoimisto Taivas on mukana tänään käynnistyneessä Baltic Sea Action Summit -yhteishankkeessa, joka kokoaa Itämeren maiden päämiehet, yritykset ja keskeisimmät kansalaistoimijat yhteen Itämeren pelastamiseksi.

Hankkeen käynnistäjinä toimivat Tasavallan presidentti Tarja Halonen, pääministeri Matti Vanhanen sekä Baltic Sea Action Groupin hallituksen puheenjohtaja Ilkka Herlin. Suunnittelutoimisto Taivas on toiminut hankkeen toteuttavan Baltic Sea Action Groupin strategisena kumppanina ratkaisulähtöisen toimintamallin suunnittelussa. Hankkeen yhteistyöyrityksenä Taivas sitoutuu pitämään Itämeren tilan ihmisten tietoisuudessa ja puheenaiheena. ”Taivas on jo pitkään tiedostanut yhteiskuntavastuun merkityksen yritystoiminnassa. Se on tärkeä osa yrityksen brändiä niin rekrytoinnissa kuin liiketoiminnallisestikin. Tahdomme toimia asiassa esimerkkinä ja kehittää vastuullisuuden mallia Suomessa eteenpäin”, asiakkuusjohtaja David Gamrasni Suunnittelutoimisto Taivaasta sanoo. Itämeren alueen maat kohtaavat Helsingissä helmikuussa 2010 pidettävässä huippukokouksessa, jossa sovitaan työnjaosta ja sitoutetaan kaikki osallistujat konkreettiseen toimintaan. Yritykset sitoutuvat lahjoittamaan osaamista, tuotteita tai varallisuutta ja kehittämään omaa toimintaansa Itämeriystävällisemmäksi. "Kyseessä on täysin uusi yhteistoimintamalli, jonka avulla ympäristötuhoja voidaan korjata. Toiminnan tueksi tarvitsemme asennemuutosta, jonka myötä tietoisuus Itämeren huonosta tilasta muutetaan aktiivisiksi teoiksi ja vastuun ottamiseksi. Tällä alueella lupaamme haastaa niin yleisön kuin oman ammattitaitommekin tarjoamalla kiinnostavia avauksia”, Gamrasni sanoo. Lisätietoja: David Gamrasni Suunnittelutoimisto Taivas puh. 040 5818 602 david.gamrasni@taivas.fi