Suunnolta uusi järjestelmä joukkueharjoitettelun seurantaan - Suunto Team POD tuo koko joukkeen sykkeet valmentajalle reaaliajassa

Suunto Team POD on vastaus jokaista joukkuevalmentajaa kiinnostavaan kysymykseen: Harjoittelevatko joukkueen jäsenet oikealla rasitustasolla harjoituksen tavoitteeseen nähden

Suunnon uusi syketeknologia mahdollistaa useiden kymmenien urheilijoiden sykkeen samanaikaisen seuraamisen jopa 100 metrin etäisyydeltä. Näin valmentaja voi varmistaa, että kaikki joukkeen jäsenet harjoittelevat oikealla syketasolla ja harjoittelu kehittää sekä yksittäisen urheilijan että joukkueen suorituskykyä parhaalla mahdollisella tavalla. Järjestelmä koostuu tietokoneen USB-porttiin liitettävästä Suunto Team POD –vastaanottimesta, PC-ohjelmasta ja jokaisen urheilijan käyttämästä sykevyöstä. Sykevyö on yhteensopiva Suunto t6 –rannelaitteen kanssa, mikä laajentaa kokonaisuuden käyttömahdollisuuksia myös urheilijoiden omatoimiseen harjoitteluun. Suunto t6 tarjoaa muihin sykemittareihin verrattuna ainutlaatuisen sykevälivaihteluun perustuvan harjoitusanalyysin, joka antaa lähes laboratoriotasoista tietoa elimistön rasituksesta, hapenkulutuksesta ja muista fysiologisista muuttujista. Suunto Team PODin PC-ohjelma on suunniteltu äärimmäisen helppokäyttöiseksi ja havainnolliseksi valmentajan työkaluksi. Se sisältää kolme erilaista näkymää joukkueen harjoittelun hallintaan. Valmentaja saa sykkeet näkyviin joko lyönteinä minuutissa tai prosentteina maksimista 30 urheilijalta kerrallaan. Myös koko harjoituksen aikainen sykekäyrä kuuluu vaihtoehtoihin. Ohjelma tallentaa tiedot myös myöhempää tarkastelua varten. Erillisen Suunto Team Manager PC-ohjelman kanssa yhdessä käytettynä Suunto Team POD mahdollistaa myös sykevälidatan keräämisen suorituksen aikana ja sen syvällisemmän jälkianalyysin. Joukkueurheilun lisäksi Suunto Team POD on täydellinen ratkaisu kaikkeen ryhmäliikuntaan, jossa ohjaajan on tärkeätä pystyä valvomaan ryhmän jäsenten harjoittelun intensiteettiä. Laite soveltuu erinomaisesti mm. kuntosalien ryhmätunneille ja terveys- ja kuntoutusliikuntaan.