Suunto Elementum -kellot saivat iF Design Award 2010 -palkinnon

Arvostettu kilpailu antaa tunnustusta Suunto Elementumin tyylikkäälle ja urbaanille muotoilulle

Suunto on voittanut arvostetun iF Product Design Award 2010 -palkinnon Suunto Elementum -kellosarjallaan. Palkinto jaettiin Vapaa-aika ja elämäntyyli -kategoriassa. iF product design award kuuluu maailman vanhimpiin ja tunnetuimpiin muotoilukilpailuihin ja se järjestetään Saksassa. iF Industrie Forum Design e.V.:n isännöimä vuosittainen kilpailu kutsuu koolle muotoilun asiantuntijoista koostuvan kansainvälisen tuomariston, joka tutkii ja testaa tuotteet. Yli 50 vuoden ajan If design award -palkinto on tunnettu koko maailmassa erinomaisen muotoilun arvostettuna tunnusmerkkinä. Tänä vuonna ehdokkaat on arvioitu muotoilun ja työn laadun, materiaalivalintojen, innovatiivisuuden ja toimivuuden perusteella. iF product design -kilpailuun lähetettiin tänä vuonna lähes 2 500 ehdokasta 39 eri maasta. Suunto Elementum on Suunnon uusin tuoteperhe, johon kuuluu sarja laatukelloja, jotka on valmistettu kokonaan Suomessa, Vantaan tehtaalla. Kellojen nimet viittaavat elementteihin, Aqua (vesi), Terra (maa) ja Ventus (tuuli), jotka ovat vaikuttaneet kunkin kellon suunnitteluun. Teknisesti huippuluokan kellot ovat yksilöllisiä ja elegantteja niin kaupungin sykkeessä kuin urheillessa. Niiden valmistuksessa yhdistyvät Suunnon vankka osaaminen tarkkuuslaitteiden kehittämisessä, perinteinen kellonrakennustaito ja uusin digitaaliteknologia. Laatukellot antavat käyttäjälleen monipuolisesti tietoa ympäristöstä ja urheilusuorituksesta tyylikkyydestä tinkimättä. “Tämä on meille suuri kunnia, ja me arvostamme tätä laadukkaan muotoilun symbolia, jonka saimme nyt toisen kerran kertaa peräkkäin”, sanoo Juha Pinomaa, Suunnon toimitusjohtaja. “Design on yksi brändimme kulmakivistä. Palkinto on merkittävä tunnustus meille siitä työstä, jota teemme tuotteiden käytettävyyden, ulkonäön ja asiakkaiden erityistarpeiden huomioimiseksi. ” iF online exhibition -verkkonäyttelyssä iF:n sivustolla voi tutustua palkittuihin tuotteisiin 2.3.2010 alkaen. iF product design award yearbook 2010 -vuosikirja julkaistaan samana päivänä. Tuotte-esittelyineen idet tuomarikommentteineen vuosikirja on kansainvälisen nykymuotoilun suunnannäyttäjä.